עמק יזרעאל: ויצו נהלל זכו ב-"אוסקר" של סרטי הנוער

הסרט הזוכה, הסרט: חיזלון חילזון, מתאר את עולמם של תלמידי הפנימיה הבוחרים להגיע לארץ לפני הוריהם ולהיקלט בארץ החדשה

תלמידי נעל"ה מבית הספר התיכון ויצו נהלל בעמק יזרעאל, קטפו את הפרס הראשון בפסטיבל הסרטים בירושלים, בקטגוריה יוצרים צעירים. הסרט: חיזלון חילזון, המתאר את עולמם של תלמידי הפנימיה הבוחרים להגיע לארץ לפני הוריהם ולהיקלט בארץ החדשה, נבחר מתוך 120 סרטים שניגשו לתחרות ומתוך 15 הסופיים שנבחרו, קטף את הפרס הראשון.
הסרט הינו פרוייקט הגמר של התלמידים, הוא הופק בצוות ונבחן על ידי בוחן חיצוני. תחרות היצירה הצעירה בפסטיבל ירושלים היא לכאורה ה"אוסקר" של סרטי הנוער. 15 סרטים נבחרו מתוך כ 120.
בעמק, עלו שני סרטים לגמר בירושלים – "צ'ונצה גורדה" – בימוי וצילום אלונה וולינסקי (עין דור). עריכה: עמית זוהר (רמת ישי). הסרט עוסק בדימוי הגוף של אלונה ששלמה עם מידותיה אבל חלק מסביבתה הקרובה מצפה ממנה לרזות. (תיכון "עמקים תבור"), והסרט שקטף את המקום הראשון – "חיזלון, חילזון" – בימוי – דניס קוזנין, צילום – לב פבלוב, הפקה – וסיליסה מוחוב, עריכה – דימטרי בסקקוב.
כל חברי הצוות הם תלמידי הפנימיה מכיתת נעל"ה, תכנית המופעלת וממומנת על ידי המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי במשרד החינוך – ופועלת בכפר הנוער ויצו נהלל אותו מנהל דוד חורש.
בסרט מביאים היוצרים את עולמם בפנימיה ואת התלבטויותיהם לגבי זהותם ועתידם (תיכון ויצ"ו נהלל). מורי המגמה בעמקים תבור –  חן שלח, יפתח שבח וחגית פורטל. מורי המגמה בויצ"ו נהלל –  חן שלח, יפתח שבח, דן טל לירון קדוש.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, ברך את תלמידי נעל"ה ואמר: "תלמידי נעל"ה הגיעו לארץ לבד בגיל כה צעיר, והוכיחו בגרות ואומץ בכל שנות לימודיהם. הישגיהם הלימודיים גבוהים ומעוררי כבוד והערכה. השתלבותם בלימודי התיאטרון, המוזיקה והמחול, מבטאת את הרקע התרבותי העשיר שהביאו עמם ואת התערותם בחברה המקומית. ברכות לזכייה המרגשת".