עמק יזרעאל: הקרנת בכורה מרגשת לסרט "שיר ערש לעמק"

בשבוע שעבר התקיימה הקרנת בכורה חגיגית ומרגשת לסרטו של הבמאי, בן שני שצילומו נמשך כעשור, עם גיבור הסרט האמן, היוצר והמורה אלי שמיר. צילום: ענת חרמוני

צופים נכחו בהקרנת הבכורה בזום ולא ויתרו על השיחה שבאה לאחריה עם הבמאי, בן שני וגיבור הסרט, אלי שמיר. במפגש נכחו גם הסופר חיים באר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל- אייל בצר, תלמידים, שוחרי אמנות ורבים מתושבי העמק.
פגישה של הבמאי, בן שני, עם ציור אחד של אלי שמיר, הולידה רעיון לתעד את הצייר בעבודתו. הסרט צולם לאורך עשור ובמרכזו דמותו המרגשת של שמיר וציוריו, שכמו השדות הרחבים של העמק, משנים את צורתם מול עינינו עם חלוף הזמן.
אלי מצייר את המראה הנשקף ממרפסת הסטודיו שלו. שדות עד האופק, עצי אלון עתיקים, ודור של חקלאים שהולך ונעלם מהנוף של עמק יזרעאל. לאף אחד מהם לא היה מושג שבמהלך הצילומים הכל ישתנה, כשסכנה לא צפויה תאיים על כשרונו של אלי. שיר הערש, הפך לשיר אהבה לעמק, שניבט בציוריו של אלי ומבעד למצלמתו הרגישה של בן.
"כל כך הרבה שנים יצירתו המופלאה של אלי שמיר מלווה את חיי התרבות של העמק יזרעאל", סיפרה רחלי אבידב, מנהלת מחלקת התרבות במועצה, "תערוכת אמני העמק- אותה הוביל ויצר בהתנדבות 16 שנים, תערוכות, חתן פרס העמק, ערב הוקרה בפסטיבל חלב ודבש, הפסיפס של קאופמן ופסלה של 'ונוס אוספת בצל' שהושק לאחרונה בכפר יהושע ברוב הוד והדר. כמה יופי בציוריו, בצילומיו, בטיפוח דור העתיד, בהוראה משמעותית. סרטו של בן שני רק מדגיש את דמותו המשמעותית והמרגשת של אלי ואת סוד קסמו."