עמק יזרעאל: הקלות לבעלי עסקים בארנונה

בפגישה עם בעלי עסקים במועצה, בישר להם על דחיית תשלומי ארנונה לעסקים בנוסף, עודכנו על הצטרפות המוא"ז לעצומה בהובלת גד זאבי, הפונה לראש הממשלה עם תכנית חירום כלכלית שתחזיר במהירות את הכלכלה ואת מורל האזרחים כפי שהיו בטרם המשבר. צילום: מוא"ז עמק יזרעאל

לאור מצבם של העסקים הקטנים בשל משבר הקורונה, התקיימה פגישה במעמד ראש המועצה, אייל בצר, עם בעלי עסקים מרחבי עמק יזרעאל, בעלי עסקים קטנים מרחבי העמק נפגשו השבוע עם ראש המועצה בבקשה לבחינת הקלות אפשריות שיסייעו להם להתמודד עם המצב הקיים, בשל משבר הקורונה.
ראש המועצה סקר את פעילות המועצה בימי הקורונה לקידום עסקים קטנים, באמצעות קמפיין לעידוד רכישה מעסקים מקומיים ותוצרת חקלאית לחיזוק הכלכלה המקומית.
כמו כן, בהתאם להנחיות משרד האוצר והפנים בתחילת משבר הקורונה, המועצה אפשרה דחיית תשלומי ארנונה לעסקים עד ל 01 מאי 2020 ובחודש אפריל לאחר קבלת אישור משרדי האוצר והפנים המועצה ביצעה ביטול חיובי ארנונה לעסקים בגין חודשים מרץ, אפריל ומאי.
בנוסף, עדכן בצר שהצטרף לעצומה בהובלת גד זאבי, הפונה לראש הממשלה עם תכנית חירום כלכלית שתחזיר במהירות את הכלכלה ואת מורל האזרחים כפי שהיו בטרם המשבר.
עיקרי התכנית: הבנקים יעמידו הלוואה לחמש שנים על פי אישורים שיוצגו לבנק על ידי רואה חשבון של העסק ללא שיקול דעת של הבנק, ההלוואות תהיינה בריבית שלא תעלה על פריים,
הקרן והריבית יוחזרו בארבעה תשלומים שנתיים שווים, הירידה במחזור בשנת 2020 לעומת אותן פעילויות בשנת 2019 תופחת מהקרן ותהפוך למענק, ההלוואות יינתנו לעצמאים וחברות שהמחזור השנתי שלהם קטן מ 500 מלש"ח בשנה ואשר החזירו את העובדים שהוצאו לחל"ת והשלימו להם את מלוא השכר בתקופת המשבר, ההלוואות והמענקים יועמדו לבנקים על ידי בנק ישראל לאחר חקיקת בזק מתאימה על ידי הכנסת.
בעלי העסקים ציינו כי חשוב להסיר חסמים ביורוקרטיים, במיוחד בתקופה זו. כמו כן, לתת קדימות לעסקים מהעמק ברכש של המועצה.
"אנחנו נותנים קדימות לעסקים מקומיים, היום יותר מ- 70% מרכש המועצה, מתבצע מעסקים מקומיים", אמר ראש המועצה, אייל בצר, "המועצה מחויבת לשים את עסקיה בראש סדר העדיפות, זה מנוע הצמיחה הראשי שלנו. המועצה באמצעות המחלקות השונות פועלת כל הזמן בשיתוף עם 'מעברים בעמק' לקידום עסקים בעמק".
ליאת ויסבוך, מנכ"לית מעברים בעמק הוסיפה: "מעברים בעמק ייצרו שלל פעילויות ייחודיות בזמן המשבר. חיבורים זה שם המשחק היום יותר מתמיד, אנחנו עוסקים בחיבורים ומתן הכלים המקצועיים באמצעות הפלטפורמה של מעברים ומזמינים את כל בעלי העסקים להצטרף אלינו ליהנות מהידע שנצבר אצלנו."