עמק יזרעאל: הצלחה בקווי התחבורה הציבורית ביישובי האשכול הצפוני

מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע השימוש בתחבורה ציבורית עלה באופן משמעותי מאז השקת הקווי החדשים. צילום ענת חרמוני

לאחר כשנה של פעילות בקווי התחבורה החדשים שהושקו באזור, התפרסם סקר של משרד התחבורה, אשר נתוניו מעידים כי חלה עלייה משמעותית בשימוש בהם.
בעבר, ממוצע השימוש בקווי התחבורה הציבורית ברחבי האשכול הצפוני היה מועט ועמד על כ- 1-2 נוסעים בממוצע. הקווים החדשים החלו לפעול בחודש יוני ומאז ניתן לראות עליה מתמדת בכמות הנוסעים מיישובי האשכול. בחודש אוגוסט לבדו, היו למעלה מ- 10 נוסעים בממוצע בכל אחד מהקווים, ושימוש כולל של למעלה מ- 1,000 איש. נתונים מרשימים המעידים על השימוש התדיר בקווים החדשים!
להשקת קווי התחבורה החדשים קדם תהליך של עבודה מאומצת שערך כשנה, בהובלת סגן ראש המועצה, אבי סמוביץ', בשיתוף מנהלת האשכול הצפוני, דקלה יוחאי רוטמן ונציגי היישובים.
ראש המועצה אייל בצר, אמר השבוע: "התחייבתי לטפל בקידום התחבורה הציבורית ברחבי המועצה ואני שמח שהגיע השינוי המיוחל. יצירת קווי תחבורה נגישים המאפשרים לנוע  בצורה קלה יותר, בהתאם לצרכים המשתנים של כל אחד ואחת. אני מבקש להודות לכל השותפים- בעלי התפקידים והפעילים ביישובים שסייעו בנושא, למען רווחת התושבים."
סגן ראש המועצה אבי סמוביץ': "אחרי שלמדנו את המצב הקיים, ביצענו סקרי תושבים להבנת הצרכים, ביצענו סקר חלופות ובחרנו את החלופה המועדפת, אני שמח להיווכח כי העבודה היסודית ותהליכי הלמידה והפתרונות שניתנו נותנים מענה מושלם לצרכים של תושבי האשכול הצפוני. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מצוין עם משרד התחבורה במחוז צפון ופועלים כל העת לבחינת המצב וביצוע שיפורים ביישובים נוספים".
דקלה יוחאי רוטמן, מנהלת האשכול הצפוני, הייתה הכוח המניע של הקבוצה לאורך כל הדרך: "היום, אנו עדים לכך שתהליך שהחל תוך שיח פתוח ושיתוף ציבור מלא, יכול להביא תוצאות נהדרות. זה המקום להודות לנציגי היישובים שידעו לייצג נאמנה את צרכי התושבים, הקדישו מזמנם וניהלו יחד אתנו תהליך יסודי ועמוק. תודה להם, לבעלי התפקידים ביישובים ולתושבים על הסבלנות לדרך, עכשיו נשאר לנו לסיים את הסגר ולהמשיך ליהנות מהנסיעות."

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|