עמק יזרעאל: הסיירת המובחרת החדשה

הוקמה 'הסיירת הדיגיטלית' הכוללת מערך מתנדבים המסייע לתושבים הוותיקים ביישובי מוא"ז  עמק יזרעאל לגשר על פערי הידע הדיגיטלי

"הרעיון להקמת הסיירת הדיגיטלית הגיע מהשטח, לאחר שראינו שישנם תושבים ותיקים שנרתעים מהשימוש הטכני במחשב הביתי", מספרת ענת ירון מנהלת המחלקה להתנדבות במועצה. "בדיוק כדי לענות על צורך זה, הקמנו בחודש האחרון 'סיירת דיגיטלית' שחברים בה מתנדבים ומתנדבות מכל יישובי המועצה. מדובר במערך מתנדבים מובחר, שנועד לסייע לתושבים הוותיקים ביישובים לגשר על פערי הידע הדיגיטלי וללמד אותם להפעיל את היישומים הנדרשים בתקופה מאתגרת זו, כגון; חיבור ל- ZOOM, לימודים בקתדרה הווירטואלית, אתר הוותיקים 'ותיק יזרעאלי 'ONLINE, מיצוי זכויות, תיאום תורים, קניות ברשת ועוד".
חיה גולץ מוותיקות היישוב עדי, מספרת על הרתיעה שהיא חשה בנושאים הטכניים שקשורים בשימוש במחשב: "אני יודעת שאוכל להתגבר על זה אם אשב על זה ברצינות ואלמד. אבל עובדה שבפועל אני נמנעת מזה. אם היה מישהו שהיה מגיע אלי הביתה ומדריך אותי – זה היה נחמד ועוזר לי מאד".
מתנדבי הסיירת הדיגיטלית מספקים מענה בבית הוותיקים ביישובם, תוך שמירה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות. המתנדבים קיבלו הכשרה מקדימה ופועלים בהדרכה וליווי צוות היחידה לרווחת הוותיק והמחלקה להתנדבות באגף קהילה ורווחה ובשיתוף עם עמותת ותיקי עמק יזרעאל וועדות ותיקים ורווחה ביישובים.
יונתן בן שחר תושב יפעת שמתנדב בקיבוצו משתף: "חברה ותיקה מהקיבוץ פנתה אלי בבקשה להתקין לה ZOOM על המחשב. התקשרתי אליה והגעתי אל ביתה, ניקיתי את המחשב מכל המידע שאיננו רלוונטי שהיה עליו, התקנתי את אפליקציית ZOOM והדרכתי אותה איך להשתמש בה. כך היא יכולה עכשיו להיות בקשר עם בני משפחתה, לשוחח ולראות אותם דרך המצלמה במחשב".
"הייתי במשך שנים רבות אחראי על תיקונים בתחום האלקטרוניקה בקיבוץ ובאופן טבעי אנשים ממשיכים לפנות אלי בנושא גם היום", מספר יובל נעמן, מקיבוץ מזרע. "חבר קנה מחשב חדש וביקש ממני לסייע בהתקנת האפליקציות המקומיות של הקיבוץ, כולל ספר הטלפונים של הקיבוץ. זה פשוט וטבעי עבורי ואנשים מודים לי מאד על העזרה הזו.
מירטה לוין מתנדבת בקיבוץ גזית, סיפרה שכחלק מההתנדבות שלה בתחום יצא לה לסייע לחברים ותיקים להתחבר ליוטיוב דרך הטלוויזיה וכך הם צופים במופעים שלמים של בלט, קונצרטים, הצגות תיאטרון ועוד. "היום אני כבר שולחת להם קישורים להופעות שאני אוהבת, הם יושבים בכורסא בבית שלהם וצופים להנאתם במופעים שלמים ונהנים מזה מאד.
"חשוב לנו להגיע לכל תושבינו הוותיקים במועצה ולוודא שהם מחוברים למה שקורה ביישוב שלהם, במועצה, ובכלל. לראות שהם מרגישים בטוחים ובעלי יכולת לצרוך את מגוון השירותים והמענים שניתנים היום בדרך מקוונת", מדגישה לי יהב מ"מ מנהלת אגף קהילה ורווחה במועצה.
ראש המועצה אייל בצר, סיכם: "הסיירת הדיגיטלית היא מענה נוסף שפותח בהתאם לצורך שעלה מהשטח.