עמק יזרעאל: המוא"ז ערכה טקס זיכרון מקוון, עציצים הונחו על קברי הנופלים

בצר: "זכר יקירֵיכם חי בלב כולנו. חסרונם מורגש וכואב בבתיכם ובמשפחותיכם, ואנו חסרים אותם בשבילי העמק, במראה העונות המתחלפות ובאירועים השונים". צילום מוא"ז עמק יזרעאל

היום (27.4), חולקו בכל רחבי עמק יזרעאל עציצים באדיבות המועצה, שהוצבו בבתי העלמין, על קברי הנופלים ביישובי המועצה, תחת הכותרת 'נזכור את כולם'.  החלוקה נעשתה על ידי בני ובנות הנוער ביישובים, על פי הנחיות משרד הבריאות.
בנוסף, נשלחה אגרת מראש המועצה, אייל בצר, למשפחות הנופלים בה נכתב: "משפחות רבות בעמק שכלו את יקיריהן במערכות ישראל. בעמק – כמו במדינה כולה – כל אחד חווה אבל על מי שנפל. אין ישראלי שלא חש קרבה אליכם בני המשפחות."
עוד הוא הוסיף כי "זכר יקירֵיכם חי בלב כולנו. חסרונם מורגש וכואב בבתיכם ובמשפחותיכם, ואנו חסרים אותם בשבילי העמק, במראה העונות המתחלפות ובאירועים השונים. יש לפעמים שנקודות בנוף, מילה, חוויה או פעולה שלפתע מזכירים חבר, ידיד, או בן משפחה שאיננו.
השנה, החברה הישראלית מתמודדת עם תופעה ייחודית שלא היינו מוכנים אליה – מבחן עמידה באתגר חדש ולא פשוט. איננו יכולים להיפגש, כמנהגנו, לכבד את זכר הנופלים. אנו מעלים את זכר היקרים בחוג המשפחה, או אפילו לבד בבית. השנה, היום הזה קשה יותר מתמיד. החוזק והעוצמה שאנו נדרשים אליהם, שואבים כוחותיהם מהדוגמה שהתוו לנו יקיריכם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"] 


מדי שנה מקיימת המועצה את ערב 'שרים לזכרם' – אירוע זכרון מועצתי לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. במהלך הערב מספרים תושבי העמק על בני משפחה או חברים, שנפלו וסולני העמק מפליאים בשירתם.
השנה, בצל הקורונה, נאלצנו לשנות את מנהגנו זה ולהתאים את עצמנו לרוח התקופה. שודר טקס קצר שכלל את דבר ראש המועצה לכבוד יום הזכרון תש"ף ושיר בביצוע תלמידי בית האומנויות המוכשרים.
אמש, בערב יום הזיכרון, התקיימה שיחה עם נוקי בן שושן, מנהלת עמותת ותיקי העמק. נוקי היא אחות שכולה שתשתף במפגש מקוון על המציאות וההתמודדות של אחות שכולה, במסגרת המיזם 'מתחברים וזוכרים'.
בנוסף, רכזי הנוער ביישובים מקיימים מגוון פעילויות, מפגשים וטקסים מקוונים, בכל אחד מיישובי העמק.