עמק יזרעאל: הוכרזו הזוכים בתחרות הצילומים 'מצלמים את העמק' בימי קורונה

לכבוד יום העצמאות הכריזה המועצה על תחרות צילומים שקראה לתושבים לצלם את העמק שלהם. שלושת הזוכים בתחרות הם: אוריה צהרי מבית שערים, שרון בן שמואל מעין מהרדוף ודורון יצחק ממזרע. צילום: דורון יצחק

לכבוד יום העצמאות ה-72 התקיימה תחרות צילומים תחת הכותרת 'מצלמים את העמק'. המטרה הייתה לאפשר לתושבים לשתף את המראות המשתקפים אליהם במהלך תקופת הבידוד והריחוק החברתי בימי הקורונה.
התחרות קראה למבוגרים ולילדים לצלם את העמק שלהם, כפי שהוא נשקף מגינתם ומסביבתם הקרובה, התקבלו עשרות תמונות של צלמים חובבים ומקצועיים, בני נוער ומבוגרים כאחד. התמונות שנשלחו, מראות את העמק במלוא תפארתו בעת הזו- השדות מוריקים, מרבדי פרחים מרהיבים ובעלי חיים הנמצאים בסביבתנו.
התמונות מראות גם את הלך הרוח של התושבים בעת הזו- ההתכנסות פנימה, הגעגוע לטבע ולנופים הפתוחים, החקלאות והחקלאים שלא עוצרים לרגע גם בימי משבר והטבע שממשיך בשלו, ללא קשר למציאות הקיימת.

תמונת אוריה צהרי מבית שערים
טרקטור בשדות בית שערים. צילום: אוריה צהרי

לאחר בחינת כלל הצילומים על ידי צוות השופטים בראשותו של ראש המועצה, אייל בצר, סגניתו, דליה אייל ויאיר אודם מנכ"ל עמותת חתנ"ס בעמק, הוכרזו שלושת הצילומים הזוכים:
אוריה צהרי מבית שערים שצילמה טרקטור בשדות בית שערים על רקע השקיעה, שרון בן שמואל מעין מהרדוף שצילם את שדות החיטה המוריקים על רקע השמים המעוננים, ודורון יצחק ממזרע שצילם את השדות והנופים סביב קיבוצו.
כל אחת משלוש התמונות הזוכות תהפוך לתמונת הקאבר בעמוד הפייסבוק של המועצה למשך שבוע.

תמונתו של שרון בן שמואל מעין מהרדוף
שדות החיטה המוריקים. צילום: שרון בן שמואל מעין

בעקבות שלל התמונות היפיפיות שנשלחו על ידי תושבי העמק, החליט צוות השופטים כי לוח השנה המועצתי שיופק לשנת 2020-2021, יכיל תמונות נבחרות מבין אלו שנשלחו לתחרות.
אייל בצר, ראש המועצה אמר: "אני רוצה להודות לכל התושבים שלקחו חלק בתחרות הצילומים. מרגש לראות את העמק כפי שהוא משתקף בעדשת המצלמה שלכם! התמונות שלכם מרהיבות ומייצגות בצורה יוצאת מהכלל את נופי העמק שלנו".