עמק יזרעאל: האתרים שלא תרצו לפספס

עמק יזרעאל הוא אזור מקסים, ירוק ונפלא המכיל נופים ירוקים, שטיחים של שדות חרושים ויפיפיים, ואתרים קסומים. ניתן לפגוש בו את הר התבור הניצב בעוז, הוא מלא במעיינות ונחלים הנשפכים מכל כיוון, וכאשר מטיילים בו אפשר ליהנות מזג אוויר נפלא שמאפשר טיולים באזור בכל השנה. אז צאו לדרך, למה אתם מחכים

"העמק הוא חלום", את זה יגיד לכם כל בר דעת חובב טבע וירוק בעיניים. בעמק יזרעאל נופים פתוחים של שדות ומרחבים מוריקים אין קץ ויערות סביב שפתוחים לציבור הרחב להנאה צרופה מטבע טהור ומזוקק, מסלולים מרתקים עם מורשת והיסטוריה, ואויר נקי.
באזור העמק גם כפרים דרוזים עתיקים אותם ניתן לפקוד ולהכיר תרבות חדשה, מסלולי טיולים ייחודים שבסופם תצפיות מרהיבות, ואטרקציות כיפיות שמתאימות לילדים ומבוגרים. אז באילו אתרים כדאי לבקר כאשר אתם מגיעים לאזור עמק יזרעאל? הכנו עבורכם כמה המלצות שוות במיוחד.

• עין שרונה ובקעת יבניאל

את עין שרונה תמצאו בדרך מהר התבור לים הכינרת. עין שרונה קרובה למושבה שרונה שהיא מושבה שקטה ונחמדה, שם ניתן ליהנות מטבע ירוק שלא הופר על ידי כבישים סואנים. נראה כי במושבה שרונה ובעין שרונה הזמן ממש עצר מלכת. בטיול לעין שרונה תוכלו להגיע אל מעיין שבו בריכה טבעית ולערוך טיול כיפי וקל של שלושה קילומטרים בלבד. בטיול תמתין לכם תצפית מרהיבה על נחלים, כפרים ומעיינות.
עוד תוכלו באזור לערוך פיקניק נעים בצל עצי האקליפטוס שבאזור, ליהנות מהישוב העתיק שרונה שנמצא באזור כבר מהתקופה הרומית, תוכלו להשתכשך בבריכות, לפקוד בית קברות מוסלמי עתיק ובית קברות רומי היסטורי. חשוב לדעת כי אחד הנחלים שתפגשו בטיול הוא נחל שרונה שמגיע מנחל יבניאל, ויש לו היסטוריה מעניינת במיוחד עליה תוכלו ללמוד בטיול.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• כפר קמא

כפר קמא הוא אחד הכפרים הצ'רקסיים שחובה לפקוד כאשר אתם באזור עמק יזרעאל. הכפר הינו אחד משני הישובים הצ'רקסיים היחידים בארץ (לצד ריחנייה), והוא ישוב עתיק במיוחד.
לכפר היסטוריה מעניינת שכן הוא קיים מהתקופה הרומאית כבר משנת 1,787. הבתים בכפר עתיקים מאד, כאשר העיסוק העיקרי מאז ועד היום של בני הכפר הינו רעיית צאן, הכנת גבינות, ואירוח כפרי.

כפר קמא. צילום: אלמוג
כפר קמא. צילום: אלמוג

בטיול בכפר קמא תוכלו לשמוע סיפורים מרתקים על הכפר ועל תרבות הצ'רקסיים, לטעום ממיטב מאכלי הצ'רקסיים, לפקוד בתים ומבנים עתיקים ולטייל בסמטאות קסומות.

• טיול מכוכב הירדן עד לנחל תבור

טיול נוסף ומעניין באזור הוא טיול לכוכב הירדן. בטיול זה תוכלו להגיע אל האזור המזרחי של הגליל העליון, ומשם אל נחל תבור. מסלול זה נחשב בדרגה קשה יותר משני המסלולים הקודמים, אבל הוא שווה את המאמץ משום שבמסלול הטיול תוכלו להגיע אל הנופים היפים ביותר בארץ, בהם תוכלו ליהנות מטבע ירוק ולימוד היסטוריה עלה תקופה במקום כבר משנת 1,168! בטיול בכוכב הירדן תוכלו לשמוע על צאלח א – דין, על קרבות צלבנים, מצודות עתיקות, מנהרות סודיות וקרבות חיטים. בכך תוכלו להכיר את העולם הקדום שבעמק יזרעאל.

המבצר הצלבני בכוכב הירדן. צילום אסף צ'
המבצר הצלבני בכוכב הירדן. צילום אסף צ'

במהלך הטיול תתקלו בשרידים של מבנים עתיקים יפיפיים, תוכלו להגיע למצפה בו עפים נשרים, וליהנות ממסלול וטיול שבו מגיעים לגובה של עד 312 מטרים מעל פני הים.

• אטרקציות בעמק יזרעאל

אם אתם רוצים לפקוד כמה אטרקציות בין טיול למסע, חשוב שתדעו כי באזור ישנם כמה אתרים שהם בבחינת ביקור חובה ושלא כדאי לפספס.

• מרכז המבקרים של מוזיאון המרציפן  בכפר תבור

מוזיאון קטן וצבעוני בו מוצגות יצירות מרציפן בכל מיני קונספטים מדליקים כמו דמויות מהאגדות, מהאנימציות, דמויות מסרטי מצוירים, פיות מרציפן ועוד. במקום ניתן ללמוד על ייצור המרציפן, להכין מרציפן לרכוש מרציפן וליהנות מכל המתוק והכיפי הזה.

מרכז המבקרים והחנות בשקד תבור. באדיבות אתר שקד תבור

• מסע בעולם המים

עוד אטרקציה שבאזור היא חוויה מדהימה שמספרת על המסע שעוברים המים החל ממי הכנרת עד לברז הביתי. במסע העולם במים ניתן עם הילדים ללמוד על עולם המים, על מפעל לטיהור מים שנחשב הרביעי בגודלו, וליהנות ממופעי מזרקות מים, צפייה בסרטים, משחקים ועוד. והכל ללא תשלום!

• פארק דיג

אם אתם אוהבים לדוג תוכלו ליהנות באזור גם מפארק דיג שמציע חווית של דיג משולבת במתקני ספורט, מתנפחים, בריכות, פינות ליטוף ועוד. מי שממש ייהנה יוכל להישאר במקום לקמפינג בחניית הלילה המסודרת בו ניתן להישאר וללון ואף ליהנות מדיג לילי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• ברווזים בכפר ברוך

משפחות עם ילדים קטנטנים יוכלו להגיע אל כפר ברוך וליהנות מעולם האפרוחים. בכפר ברוך ניתן לראות אפרוחים בוקעים מביצתם, וללמוד על עולמם של עופות המים. במקום סיורים, פינות יצירה פינות האכלה וליטוף.

• ומה עושים בזמן הנסיעה אל עמק יזרעאל?

הנסיעה אל עמק יזרעאל יכולה להיות נסיעה ארוכה ולעיתים מתישה, וזאת בעיקר אם אתם מגיעים מאזור הדרום והמרכז, ובכך ייתכן שהנסיעה תיקח לכם שעתיים וחצי ואפילו שלוש שעות.
לכן למי שמגיע מאזור המרכז או הדרום ובוחר לנסוע דרך ים המלח, אנו ממליצים לבצע עצירה נחמדה בירושלים להתרעננות שתכלול ארוחת בוקר, ואפילו קצת קולטורה עם עצירה בדרך במוזיאון בירושלים כמו למשל במוזיאון מגדל דוד המציע בימים אלה תערוכות מרתקות ומרהיבות לכל המשפחה שכוללות סיורים בחומות העיר, מצגות, ושלל פעילויות לילדים ומבוגרים.