עמק המעיינות: משק מלכישוע נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

משק חקלאות אורגנית אותו מוביל אורי פורת מקיבוץ מעלה גלבוע נבחר על ידי וועדה מיוחדת של וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021

כבוד, משק מלכישוע המסייע לנגמלי סמים אלכוהול והתמכרויות, המשק שמעובד בשיטות חקלאיות אורגניות נבחר על ידי וועדה מיוחדת של וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021. את המשק מוביל אורי פורת מקיבוץ ממעלה  גלבוע.
משק מלכישוע, נבחר לאחר שצוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'.
לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.
לצד משקים מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר כאמור כאחד המשקים המובילים בישראל גם משק החקלאות האורגנית ממלכישוע אותו מוביל אורי פורת בן ה- 43 בתחושת שליחות עמוקה: "החקלאות חלק ממני מהיותי ילד" מספר פורת, "גדלתי בקיבוץ חקלאי כפר ציון, כילד הייתי עובד במטעי הנשירים ולמדתי את העבודה החקלאית". לאחר שעבר לקיבוץ מעלה גלבוע פורת עבד בחברת "ביו בי" חברה המסייעת לחקלאים בכל הקשור להדברה ביולוגית. ב2012 המשיך אל הפרק הבא בחייו, פרק בעל תרומה עילאית עבורו: "הגעתי למלכישוע ושימשתי כמדריך בקהילת הנוער, לאחר 3 שנים עברתי להיות אחראי על ענף החקלאות האורגנית בכפר" מספר פורת.
ענף החקלאות בכפר מלכישוע כולל בתוכו חממת פלסטיק, 2 בתי רשת ובית פתוח בשטח של 14 דונם סה"כ. אורי בעזרת מתנדבי שנת שירות, מעסיקים בחווה מטופלים משלב ג' "זהו שלב מתקדם בטיפול, מטופלים אלו הם בעלי מסגרת עצמאית יותר והעבודה במשק מכינה אותם לחיים בחוץ" מספר אורי. בנוסף, החווה משמשת כחווה טיפולית גם לאלו הנמצאים בשלבי טיפול מוקדמים יותר כיוון שהיא מעניקה להם טיפול רגשי ונפשי. "אנו מגדלים מגוון רחב של ירקות כאשר כל התוצרת הולכת לטובת המטבח שבכפר. כשמטופל נכנס לחווה בין אם מדובר בטיפול רגשי ובין אם מדובר במטופל בשלב שלפני היציאה לעולם העבודה ניתן לראות את התרומה האדירה של העבודה במשק עבורו, זה מחזק אותם ופותח את הנשמה".
ענף החקלאות בכפר מוחזק כולו ע"י תושבי המקום- המטופלים, "עבור חלק מהמטופלים העבודה קשה בהתחלה, העבודה היא גם פיזית והם נאלצים ללכלך את הידיים, אך הם מתרגלים ומתמודדים בפני האתגרים שהיא מציבה מולם ואני גאה על כך" מסכם אורי.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך. הפרויקט של מלכישוע הוא אות ומופת לאנושיות, סיוע לחברה והוכחה נוסף למגוון האופנים בהם החקלאות באה ליידי ביטוי בחברה. אנו שמחים לראות את העשייה הענפה של מלכישוע ותרומתה לחקלאות".