עמק המעיינות: מרחב התרבות המשותף עיר עמק יצא לדרך עם בוסתן ספרדי

סיפור חדש מתחיל היום – סיפור שעוד לא סופר בשום מקום. סיפור על הרפתקה ואחריות, סיפור על חיבורים אמיצים ועל חברות. סיפור משותף, של אנשים לאנשים." כך פתחו מנהלי מחלקות התרבות מיה בן שבו מבית שאן ואלעד ערמון מעמק המעיינות את העונה הראשונה במרחב התרבות החדש והמשותף עיר עמק.

בשבוע שעבר נפתח מרחב התרבות המשותף לעיר ולעמק עם המחזמר הוותיק שכתב הנשיא לשעבר יצחק נבון "בוסתן ספרדי" באולם הקימרון. המחזמר אשר הובא בגרסה חדשה מספר את סיפורה של שכונה ספרדית בירושלים על שלל גווניה עם שירי אהבה וכאב, שמחה ויגון, והשתתפו בו חני נחמיאס, טל מוסרי, גלית גיאת ועוד שחקנים ושחקניות רבים.
אולם הקימרון היה מלא מפה לפה. מאות מתושבי האיזור הגיעו לקבלת פנים לרגל האירוע החגיגי והמיוחד, ותחושת התרגשות מילאה את האולם עם תחילת הערב, לאחר הפסקה של מעל שנה בסדרות המנויים בשתי הרשויות בשל נגיף הקורונה.
עם תום ההופעה עמד הקהל הגדול על רגליו ומחא כף לצוות השחקנים והשחקניות במשך דקות ארוכות. השחקן טל מוסרי אמר בתום ההצגה לקהל כי הצוות התגעגע, ואין שמח ממנו לשוב ולהופיע ולשמוע את קולות הקהל ואת מחיאות הכפיים.
המחזמר פותח עונה מבטיחה המשלבת בין הצגות תיאטרון, מופעי מוסיקה, ומופע סטנדאפ ומופעים קהילתיים, וביניהם ההצגות: מחוברים לחיים, צניחה חופשית, סיפור על אהבה וחושך, והנכד, מופע סטנד אפ של ישראל קטורזה ומופעי מוסיקה של סימפונט רעננה בשירי אהוד מנור שיתקיים כבר בראשון הקרוב ומופע של הזמר והיוצר שלומי שבת, מגדולי הזמרים בארץ.
זהו שיתוף פעולה מוצלח נוסף של שתי הרשויות והוא מתווסף לשיתופי הפעולה של ראשי הרשויות בתחומים רבים נוספים. זו הפעם הראשונה שבה נוצר שיתוף כזה באיזור. זו אולי אף הפעם הראשונה לשיתוף פעולה שכזה ברמה הארצית, והיא מהווה דוגמה והשראה לרשויות רבות. שיתוף הפעולה התרבותי עמק עיר, מצטרף לשיתופי פעולה רבים המתרחשים כאן בעוד תחומים רבים: כלכלה ותעסוקה, סביבה ושטחים פתוחים, תיירות, ספורט ועוד. השותפות הזו מתאפשרת בזכות האמון והיחסים הטובים שנרקמו בין ראשי הרשויות ובזכות האנשים, ובעלי התפקידים אשר עושים עבודה מצויינת ללא גבולות ועם הרבה מעוף.