עמק המעיינות: מאמץ לחזק את ההתיישבות בגלבוע המזרחי

במוא"ז עמק המעיינות החלו לרכז מאמץ לקידום תכניות פיתוח תשתיות ביישובי רום הגלבוע, במטרה להכפיל את בהן את האוכלוסיה.

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין נפגש השבוע (יום ב') בכנסת עם ח"כ יואב גלנט שר השיכון והבינוי ועם ז'קי לוי סגן שר השיכון, לדיון על קידום הצעת מחליטים לאכלוס הישוב מלכישוע וחיזוק ההתיישבות בגלבוע המזרחי.
לעמקניוז נמסר ממוא"ז עמק המעיינות, כי התכניות לחיזוק ההתיישבות על הגלבוע המזרחי שמובילה המועצה, מטרתן אכלוס הישוב מלכישוע.

ראש מוא"ז עמק המעיינות יורם קרין, שר ההבינוי והשיכון גלנט וסגן השר ז'קי לוי
ראש מוא"ז עמק המעיינות יורם קרין, שר ההבינוי והשיכון גלנט וסגן השר ז'קי לוי

עוד נמסר מעמק המעיינות, כי התכניות כוללות הקמת מוסדות ציבור ותשתיות שתומכים בהכפלת ההתיישבות ובקליטת משפחות בישובי ההר מעלה גלבוע ומירב.
התכנית, ציינו במועצה, היא חלק מריכוז מאמץ של המועצה, לקדם את ישובי רום הגלבוע: מירב, מעלה גלבוע ומלכישוע, המנותקים גיאוגרפית משאר הישובים בעמק. לתכנית שותפים רבים, ביניהם משרדים וארגונים ממשלתיים רבים: החקלאות, הגנת הסביבה, הביטחון, פיתוח הנגב והגליל, החטיבה להתיישבות, הקרן הקיימת, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, רשות ניקוז ירדן דרומי ואחרים.

הגלבוע המזרחי, רצון להכפיל את האוכלוסייה מבלי לפגוע בשמורת הטבע
הגלבוע המזרחי, רצון להכפיל את האוכלוסייה מבלי לפגוע בשמורת הטבע

במוא"ז עמק המעיינות ביקשו להדגיש כי התכנית תביא לפיתוח וחיזוק החברה, הכלכלה ואיכות החיים והסביבה בישובים אלה, כל זאת – תוך שימור ומתן הגנה לערכי הטבע והנוף.
בפגישה שהתקיימה בכנסת השתתפו גם אסנת קמחי מנהלת האגף לבנייה כפרית במשרד וסגן ראש המועצה אילן מרדכי. שר השיכון ברך על היוזמה לחיזוק חבל ארץ חשוב זה וכבר בפגישה הודיע על החלטתו להגיש הצעת מחליטים בתוך כחודש לממשלה. ראש המועצה הודה בחום לשר וסגנו על ההחלטה ההיסטורית ועל תמיכתם החשובה בחיזוק ההתיישבות בכלל ועמק המעיינות והאזור בפרט.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|