עמק המעיינות: הלך לעולמו הלוחם האגדי שמעון כהנר (קצ'ה)

שמעון כהנר (קצ'ה)הלך אמש לעולמו בגיל 85. קצ'ה, לוחם, חקלאי, איש הארץ והאדמה, רב עשייה ופעלים מקיבוץ נוה איתן יובא למנוחות בקיבוצו ביום חמישי. צילום: ארכיון

אמש הלך לעולמו שמעון כהנר (קצ'ה) מקיבוץ נוה איתן שבעמק המעיינות, גיבור ישראל שהשתתף במלחמות ישראל, ואף נפצע קשה במהלכן.
כהנר מי שנודע כחלק מהחבורה המהוללת של יחידת 101 האגדית בימיו הראשון של צה"ל, ומי שהניחו את היסודות ליחידות המיוחדות של צה"ל היום.
כאיש מילואים, כהנר המשיך להתקדם בשרשרת הפיקוד, כקצין צנחנים, השתתף במלחמות ישראל: בקרבות השחרור על ירושלים, כסמג"ד בקרבות מלחמת ההתשה, כמג"ד בצנחנים במלחמת יום כיפור, בהמשך שימש כמח"ט, ובמלחמת לבנון הראשנה שירת כסגן מפקד אוגדה בדרגת אלוף משנה.
במקביל לשירותו הצבאי, עבד קצ'ה שנים רבות כחקלאי ועסק בעיקר בגידול הבקר של קיבוץ נווה איתן, כאשר בהמשך הקים חוות בקר בגלבוע.
רק לאחרונה לפני כשלושה חודשים השיק כהנר ספר ביוגרפי על חייו רבי הפעלים "להיות אחד מרבים"– בו הוא מספר על עשייתו הצבאית, וכאיש שהקדיש את חייו לחקלאות ובעשייה הציבורית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ראש מוא"ז עמק המעיינות יורם קרין: "עצוב מאוד הבוקר בעמק, איש יקר ואהוב הלך לעולמו. קצ'ה גיבור ישראל ולוחם בקבוצת הלוחמים האגדית יחידה 101, איש העמק, הבקר והיזמות, עד יומו האחרון כמעט לא הפסיק קצ'ה לעבוד, ליזום, לכתוב ולהיות פעיל בתחומים רבים. במפגש האחרון שלנו הביא לי את ספרו החדש שכה שמח בו, ויחד תכננו את השקתו. לצערנו קצ'ה לא זכה להשיק את הספר המספר את סיפורו האישי אולם טביעת ידו ופועלו ישארו כאן לתמיד. משפחת עמק המעיינות מחבקת את משפחת כהנר- רותי, הילדים והנכדים ואת כל בית נוה איתן. יהי זכרו ברוך".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "התנועה הקיבוצית אבלה על מותו של לוחם אגדי, חקלאי ואיש ההתיישבות. קצ'ה סימל נחישות, תעוזה ואהבת האדמה והמולדת. למרות פציעתו הקשה הוא המשיך לשרת במילואים ולהילחם. הוא ייצג היטב את הרוח הקיבוצית של שירות משמעותי, מעורבות ותרומה לחברה ועזרה בקליטת עלייה. בשם התנועה והקיבוצים אני מבקש למסור תנחומים ולהשתתף בצער המשפחה, בית נוה איתן ועמק המעיינות כולו."