עמק המעיינות: הוסר איום הקמת טורבינות הרוח במועצה

התוכנית להקמת שלוש טורבינות רוח בסמוך לשדה נחום וחמדיה הוסרה מהפרק

הוסרה מעל סדר היום התכנית להקים שלוש טורבינות בסמוך ליישובי עמק המעיינות לאחר שביום שלישי שעבר, בתום ישיבתה של ועדת המשנה להתנגדויות של הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הצפון הוחלט כי לא תוקמנה טורבינות רוח בעמק המעיינות. החלטה זו באה לאחר התנגדות נמרצת של המועצה האזורית אשר פעלה לאורך כל הדרך בשיתוף הישובים והתושבים להסיר את איום הטורבינות מעל שני הישובים חמדיה ןשדה נחום.
יורם קרין , ראש מוא"ז עמק המעיינות אמר לאחר ההחלטה: "הישג גדול הושג היום עם הסרת איום הטורבינות מעל ראשם של תושבי העמק, עם היוודע דבר החלטתה של וועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. כעת אפשר לנשום לרווחה ולהמשיך לעסוק בצמיחה הדמוגרפית ובפיתוח הישובים והאזור כולו.
במהלך השנתיים האחרונות הובלנו בהצלחה התנגדות לשתי תכניות גדולות ומשמעותיות אשר השפעתן על איכות חייהם של תושבי העמק ועל המשך צמיחת הישובים הסמוכים יכולה הייתה להיות מכרעת: תחנת הכוח והטורבינות. תודתנו לכל השותפים מהעיר, מהמרכז לשלטון אזורי ונוספים, שלקחו חלק במאבק לטובת העמק ולטובת התושבים. אנו מברכים את הוועדה המחוזית אשר גילתה רגישות לצורכי התושבים ובלמה תוכנית אשר הייתה עלולה לגרום למטרד אזורי משמעותי. זהו הישג גדול. יחד נמשיך לפתח ולהצמיח את העמק והאזור."

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|