עמק המעיינות: בן שנתיים הוכש על ידי נחש

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפעוט בן השנתיים טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח העמק בעפולה, בהכרה מלאה ובמצב יציב עם סימני הכשה ביד. המחשה: ארכיון

היום בערב התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע, על פעוט שהוכש על ידי נחש בבית באחד מישוביי מועצה איזורית עמק בית שאן. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפעוט בן השנתיים טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח העמק בעפולה, בהכרה מלאה ובמצב יציב עם סימני הכשה ביד.
חובש רפואת חירום במד"א שראל אליאס ופראמדיקית מד"א ליאת צימט סיפרו: "כשהגענו לישוב, המתינו לנו הורים עם פעוט כבן שנתיים בזרועות אימו, הוא היה בהכרה, ניתן היה להבחין בסימני הכשה בידו. סיפרו לנו שהוא הוכש על ידי נחש צפע, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו יציב."
מהמרכז הרפואי העמק בעפולה נמסר: "פעוט בן שנתיים וחצי פונה אל המרכז הרפואי העמק לאחר שהוכש על ידי נחש צפע בכף ידו. לדברי אביו, בשעה שביקרו בשדה נחום וישבו בחצר, ראה לפתע האב את בנו אוחז בנחש קטן. האב רץ אל בנו אולם הנחש הספיק להכיש את הפעוט בכף ידו. האב זיהה שמדובר בנחש צפע קטן, והזעיק אמבולנס שפינה את הפעוט למרכז הרפואי העמק.
הפעוט טופל במחלקה לרפואה דחופה לילדים, והועבר אל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במצב בינוני ויציב לפי שעה.