זו עמותה למען בעלי החיים? הפקחים בביקורת נדהמו ממראה עיניהם

פעילות זו היא המשך לפינוי 50 הכלבים שנערך לפני מספר ימים. החתולים חולצו והועברו לקבלת טיפול רפואי במתקן מוגן של משרד החקלאות. כנגד החשודים הוצאו צו להפסקת פעילות העמותה וצו לפינוי המתחם. מפקחי המשרד פעלו בשיתוף מפקחי מועצה אזורית עמק יזרעאל

כזכור, לפני מספר ימים נערכה פעילות לפינוי 50 הכלבים באותו המקום. הכלבים שנמצאו היו עם בעיות עור קשות. הפינוי נעשה במתחם מזוהם, בו נמצאו הפרשות בעלי החיים, צואה ושתן, הצרכים מפונים לערימות ענק בצידי המתחם, הגורמות לריח חריף ומהוות מפגע תברואתי חמור.

אחד מהמקומות בו הוחזקו החתולים
אחד מהמקומות המוזנחים בו הוחזקו החתולים

עוד במתחם, נצפו חדרים בהם ספות, מזרונים, שמיכות ושטיחים המשמשים כמצע לבעלי החיים במתקן, כולם מזוהמים בהפרשות בעלי החיים וכן משמשים מצע להתפשטות מחלת עור (סקביאס), ממנה סובלים כמעט כל בעלי החיים שבמקום, זאת בניגוד חמור לתקנות ולחוק צער בעלי חיים.
מתוצאות בדיקות רפואיות של הכלבים שמפקחי המועצה ומשרד החקלאות פינו לפני מספר ימים, נמצאה מחלת "לשמניה ויסצרלית", מחלה עורית קשה שעלולה לעבור לבני אדם. על כן, כל הכלבים והחתולים הועברו להמשך בירור ובדיקות רפואיות במתקן מוגן של משרד החקלאות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כמו כן, בעקבות הממצאים, ובהתאם לתקנות וחוק צער בעלי חיים, וכן בדיקה וטרינרית של משרד החקלאות, הוצאו על ידי ראש הרשות המקומית, צו הפסקת פעילות העמותה האחראית על המקום לאלתר וצו נוסף המורה על ביצוע פינוי, ניקוי, ריסוס וחיטוי המתחם. כל זאת במטרה לסלק מהמקום כל מפגע או סכנה שעלולים לפגוע בבריאות הציבור ובעלי החיים.
ד"ר מיטל בקאל-וייס, מהלשכה הווטרינרית של משרד החקלאות בגלבוע: "כל בעלי החיים שנתפסו ונמצאים במתקן של משרד החקלאות עוברים בדיקות רפואיות מקיפות, וזאת משום ששתיים מהמחלות הן מחלות העלולות להדביק בני אדם ולכן נמצאים כרגע בבידוד. משרד החקלאות ימשיך לפעול למען בעלי החיים כדי למנוע כל עבירות מסוג זה. במקביל, אנו מבקשים מהציבור להמשיך ולדווח על כל חשש לעבירה למוקד יחידת הפיצוח במשרד החקלאות, הזמין 24/7, בטלפון *9096".