עמק יזרעאל: ברוכים הבאים וברוכות הבאות!

המועצה האזורית עמק יזרעאל מקדמת שילוט בשפה דו-מגדרית בכניסה ליישוביה. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

בימים אלה, מסתיים פרויקט חידוש השלטים בכניסה ל- 40 יישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל, כאשר המועצה השקיעה בו כ- 160,000 ₪ במטרה לקדם את פני העוברים והשבים ביישובים, עם שילוט אחיד, הכולל מידע כללי על כל ישוב.
כחלק מתהליך אסטרטגי בנושא שיוויון מגדרי שמתקיים במועצה, הוחלט לשלב בשילוט כתב בעברית רב־מגדרית, המכיל אותיות המאפשרות כתיבה וקריאה דו־מגדרית. אחת הדרכים לקדם שוויון מגדרי היא באמצעות שימוש בשפה שוויונית, והבחירה בלשון רב־מגדרית הינה לשם הנכחת הנשים בשפה העברית באופן ויזואלי.
פרויקט חידוש השילוט נעשה בהובלת מחלקת הדוברות ומחלקת היישובים במועצה: "הצענו ליישובים אפשרות לבחירת סוג הפונט, מתוך הבנה שהשפה יוצרת מציאות ויש לה השפעה עמוקה על התפיסה שלנו. זו נקודת התחלה נפלאה, מבחינתנו, כמועצה שחורטת על דגלה לקדם שוויון מגדרי. תודה להנהלות היישובים על שיתוף הפעולה והעזרה בהוצאת הפרויקט אל הפועל."
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "המועצה ממשיכה להשקיע גם בנראות יישוביה. מעבר להצבת השלטים שמייצרים חזות יפה בכניסה אליהם, יש בכך גם התייחסות ומסר חשוב להעלאת המודעות לשוויון מגדרי – נושא חשוב ומתבקש. אמנם הכנסת הפונט הרב־מגדרי מהווה נדבך אחד בתוכנית האסטרטגית של המועצה, אך נדבך זה הינו משמעותי ומאפשר לכל אחד ואחת לחוש שווה ונראה. אין זה עניין קוסמטי, אלא מהותי."

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|