עם ערן זהבי באש ובמים: ערן שדו בראיון מיוחד ממוקד הקורונה

החיים בצל הקורונה בסין ("האזרחים חזרו לבלות ולאכול במסעדות, אבל ממשיכים לנהוג באחריות"), הגעגועים למשפחה, האימונים הווירטואליים לבניו, המגורים בביתו של ערן זהבי("אף שחקן אחר בעולם לא היה עושה את זה") והמסר לתושבי ישראל ("כולם חייבים להיצמד להנחיות"). ערן שדו, מאמן נבחרת הכושר של ישראל מכפר יחזקאל בראיון מקיף לעמקניוז

בזמן שכל העולם עסוק במשבר הקורונה, שבו ערן זהבי וערן שדו, מאמן הכושר האישי שלו ושל נבחרת ישראל לג'וואנזו סין. המסע של השניים, יחד עם משפחת זהבי ודיא סבע החל בבן גוריון שם עלתה חבורה הישראלית הבועטת על מטוס פרטי לאתיופיה ומשם לאחר טיסה של עשר שעות הגיעו לגוואנז'ו-סין, שם הם נכנסו מיד לבידוד של שבועיים.

בזמן שהוא עורך אימונים אינטנסיביים יומיים בבית משפחת זהבי- בו הוא גם מתגורר, סיפר שדו על התקופה המאתגרת עבורו, בו הוא נאלץ לעזוב את משפחתו בישראל, ועל הצורך להקפיד על הנחיות הרשויות.

שיחות עם המשפחה עמוק לתוך הלילה

"זה לא פשוט בלשון המעטה", אומר שדו בראשית הראיון, "גם כך כולם לחוצים ומוטרדים ובתקופה כזו מאוד קשה לעזוב את המשפחה שלך, הילדים, ההורים וכל החברים. לשמחתי יש לי משפחה מאוד תומכת, בעיקר אשתי אורטל והילדים. בעקבות המצב אנחנו מבלים שעות ארוכות בטלפון בלייב וזה משאיר לי שעות בודדות לישון מדי לילה בשל הפרשי השעות. בדרך כלל אני נכנס למיטה בשעות הקטנות של הלילה, לפעמים בארבע לפנות בוקר ובבוקר אני כבר מתעורר מוקדם לטובת שגרת היום יום שלנו בבית. חשוב לי לדעת ולראות כל הזמן שהם בסדר. אני גם מקפיד לערוך אימונים וירטואליים לשני בניי הגדולים, נבו בן ה-17.5 ורוי".

"זה לא פשוט במלשון המעטה". ערן שדו בסין
"זה לא פשוט במלשון המעטה". ערן שדו בסין

שדו כאמור מתגורר ביחד עם משפחת זהבי והוא מציין ומדגיש שהקשר ביניהם הוא הרבה יותר משחקן-מאמן כושר: "אני מאמן את ערן תקופה ארוכה ולא היה לי ספק שלמרות התקופה הרגישה אצטרף אליו חזרה לסין. אני גר אצלם בבית ומרגיש חלק מהמשפחה לגמרי. הם דואגים לי לכל דבר ולכל מחסור. זה מדהים בעיניי וראוי לכל הערכה. יתרה מכך, אני לא חושב שיש שחקן בעולם שהיה נוהג כמוהו. המעטפת שלהם עבורי מושלמת".

"זה לא פשוט בלשון המעטה. גם כך כולם לחוצים ומוטרדים ובתקופה כזו מאוד קשה לעזוב את המשפחה שלך, הילדים, ההורים וכל החברים. לשמחתי יש לי משפחה מאוד תומכת, בעיקר אשתי אורטל והילדים. היום כבר רואים פה אנשים שחוזרים לנסוע במוניות, לטייל ברחובות, להיכנס ולאכול במסעדות ובכלל לחזור לנהל שגרת חיים שפויה"

"עם הקורונה אין מקום לטעויות"

בעת הנוכחית, בזמן שהם בבידוד ביתי, עורך שדו מדי יום לזהבי וסבע אימונים בני יותר משעה שכוללים אימוני כוח, זריזות וקומבינציות נוספות.
ומה עם החששות במגורים בסין, המדינה ממנה החלה המגיפה הקטלנית? לדברי שדו נראה כי הסינים חוזרים אט אט לשגרה, "העם הסיני מקפיד מאוד להיצמד להנחיות ולכן המספרים של הנדבקים הצטמצמו ככל שהזמן עבר. היום כבר רואים פה אנשים שחוזרים לנסוע במוניות, לטייל ברחובות, להיכנס ולאכול במסעדות ובכלל לחזור לנהל שגרת חיים שפויה. אני חושב שגם בישראל צריך לראות הצמדות חד משמעית של התושבים להנחיות הרשויות ואז נוכל להתגבר על הנגיף המאיים הזה. חייבים להיות קשובים ואחראיים, אין פה מקום לטעויות והתחכמויות כמו שאנחנו נחשפים באמצעי התקשורת".
בקרוב מאוד תצטרף השלישייה הישראלית לקבוצה הסינית ובעוד חודשיים, באם יסתיים משבר הקורונה, ישוב שדו לישראל בכדי להצטרף לאימוני נבחרת ישראל לפני המשחק המכריע מול סקוטלנד, "זה עוד הרבה זמן, אבל עברתי בחיים שלי כבר המון אתגרים ואתגבר גם על זה" אומר שדו לסיום, "זה לא פשוט, הגעגועים למשפחה שלי לא פשוטים עבור אף אחד בכלל ובעת הזו במשנה תוקף, אבל זה גם מחשל ונותן עוד פרספקטיבה בחיים ולחיים".