על קו הזינוק: צעדת הגלבוע אוטוטו יוצאת לדרך

ההכנות האחרונות של המועצה לצעדה, המרוץ הישראלי-פלסטיני לאופני שטח, הקבוצות המיוחדות שמגיעות לצעוד, היישוב עם הכי הרבה נרשמים, הצועד הוותיק ביותר וכל הפרטים על צעדת היובל שתתקיים בסוף השבוע

 

עובדי המועצה האזורית והמרכזים הקהילתיים גלבוע נרתמו לסייע בצעדה ורבים מהם יגיעו להתנדב בצעדה שהפכה לסמל ארצי לחיבור לטבע ולהתיישבות באזור.
עובד נור, ראש המועצה, כינס בשבוע האחרון את כל העובדים לסקירה ותיאומים אחרונים לקראת האירוע הגדול. על הצעדה הוא אמר: "הצעדה היא אחת המסורות הוותיקות בעמק, המאפיינת את החיבור של הקהילה לטבע. היא מרכזת ומשלבת בתוכה ערכים של שמירה על הסביבה, חיבור לנוף ולטבע ופעילות פנאי משפחתית. עצם קיומה כמסורת, כמו גם המהות שלה, מעבירה ומנחילה את  המורשת של האזור שלנו, על נופיו וערכיו החקלאיים".

סיון גולדמן, מנהלת מרכזים קהילתיים: "כל העובדים במרכזים קהילתיים התגייסו לעזור ולסייע בצעדה ואנחנו ערוכים לקלוט את אלפי הצועדים, החל מהלוגיסטיקה, ההסעות, חלוקת התעודות ועד לקבלת הפנים שתחכה להם בהגעה למסלול ולאורכו, תוך שיתוף פעולה עם גורמי הביטחון והבטחת הסדר.

חשוב לנו לייצר אווירה טובה, קבלת פנים חמה וכמובן שכל האורחים והתושבים יצאו עם רצון לחזור אלינו".

קבוצות גדולות ורבות יצעדו השנה ויוסיפו הרבה צבע לצעדה
קבוצות גדולות ורבות יצעדו השנה ויוסיפו הרבה צבע לצעדה

היישוב עם הקבוצה הגדולה ביותר שנרשם השנה הוא גדעונה, שאירגנו 50 צועדים. עוד קבוצות בולטות עם מעל לאלף משתתפים, חברות "רפאל" ו"טבע". קבוצות מיוחדות שיגיעו השנה כוללות את קהילת האימוץ של ישראל, שלראשונה תצטרף לצעדה, קבוצת 'הבית של ענת' הכוללת בוגרים בעלי אוטיזם שמתגוררים בחפציבה ובית אלפא וקבוצה מבית הספר רגבים מקריית ביאליק, הכוללת 30 ילדים בכיתות ט-י"ב עם פיגור שכלי. עוד השנה יגיע הצועד הוותיק ביותר, סבג אזולוס, מראשוני העלייה ממרוקו, מתגורר בקריית אתא ולא פספס אף צעדה בחמישים השנה האחרונות.

בבוקר יינקו למירוץ אופניים רוכבים מהגלבוע ומהרשות הפלסטינית

הצעדה תפתח ביום שישי, 8.4,  עם ילדים הגנים בגלבוע, אשר לראשונה בהחלטת ראש המועצה, ישתתפו ללא תשלום בצעדה. זאת ועוד, בשעות הבוקר יזנקו למרוץ אופניים כ- 100 תלמידים מהגלבוע, בשיתוף מועדון 500 וואט ומהרשות הפלסטינית, אשר יקיימו מסע משותף על ההר.
"אנו רואים את הספורט ככלי אדיר לחיבור בן תרבויות, אשר מגשר ומאפשר שינוי תודעתי ומגלה את המשותף שביננו.  המרוץ לשלום אינו עוד אירוע של מפגש בין ערבים ליהודים אלא תחילת קהילה הולכת וגדלה שמטרתה לייצר שיתופי פעולה בין עירוניים, בין שני העמים", נמסר מעמותת "בוסתן בני אברהם". כל זוג משתתפים ישראלי ופלסטיני רוכבים יחד ולאחר מכן יקיימו סדנאות קפוארה, דבקה ומעגלי הקשבה משותפים. ביום שישי בערב תתקיים ארוחת ערב משותפת לצועדים הבינלאומיים שיגיעו לארץ ולצועדים הישראלים, בקיבוץ עין חרוד מאוחד.

לרשות הצועדים 3 מסלולים ברמות קושי שונות
לרשות הצועדים 3 מסלולים ברמות קושי שונות

הצעדה, על שם הרמטכ"ל רא"ל משה לוי, תכלול 3 מסלולים, ברמות קושי משתנות: מסלול משפחתי באורך של 6 ק"מ, מסלול עממי של 13 ק"מ ומסלול בינלאומי, אשר יבוצע לאורך של 20 ק"מ מידי יום, ובסך הכל 40 ק"מ על פי תקנות בינלאומיות מחייבות. בין המשתתפים ניתן יהיה לראות צועדים מכל רחבי העולם ומכל הגילאים. השנה ישתתפו צועדים מהמדינות גרמניה, אוסטריה, ליטא, אנגליה, צרפת והולנד, ועוד.

קבוצת צועדים גרמנים בצעדת הגלבוע
קבוצת צועדים גרמנים בצעדת הגלבוע

חגי הרצל, יו"ר איגוד הספורט העממי: "המפגש כולל הופעת זמר, כיבוד ואירוע חברתי. ההשקעה בצעדה בכללה היא גדולה והארגון העולמי שולח בקר לראות שהצעדה מתקיימת בתנאים הנדרשים. לאורך המסלול ישנן תחנות, בשני הימים, מאויישות על ידי האיגוד עם מתנדבים, שמנקבים כרטיס בכל תחנה בכדי לוודא שהם עברו. צריך לעבור 3 תחנות ניקוב כדי לזכות בתעודה ובמדליה הבינלאומית".

ביום שבת,9.4, יתקיימו אטרקציות וחוויות לאורך המסלול ובנקודת ההתכנסות במעין חרוד המתחדש.  נקודת היציאה והסיום של הצעדה תהיה במעיין חרוד, שם יוקמו גם קיר טיפוס חווייתי, דוכני מזון מגוונים, סדנאות יצירה מחומרים טבעיים, הפעלות לילדים, מוסיקה חיה, ריקודי עם ועוד. לאורך המסלולים, מעבר לנופים המרהיבים, יתקיימו גם שלל אטרקציות כגון להקת מתופפים, פירות אביביים בחלוקה חופשית, בני נוער שיכינו במקום פיתות בטאבון עבור הצועדים ועוד.

 

עלות לצועד 35 שקלים, לקבוצות 25 שקלים ולתושבים 20 שקלים. כרטיסים בקופות, האוטובוס הראשון יוצא בשעה 06:30. פרטים נוספים באתר המועצה.