"על חם": בזכות ערנות אזרח נלכד פורץ רכבים סדרתי

הפורץ פעל בעיקר באזורי בית שאן ובטבריה. נלכד לאחר שאזרח הבחין בו בודק דלתות מכוניות פתוחות. בין היתר עשה שימוש בכרטיס אשראי שגנב מאחת המכוניות. צילום: דוברות המשטרה

בזכותו של אזרח ערני שדיווח על כך כי הבחין באדם שבודק האם דלתות מכוניות לא נעולות בחניון בטבריה, המשטרה הצליחה לשים את ידה על פורץ סדרתי שנהג לפרוץ למכוניות באזורי בית שאן וטבריה. כתב אישום הוגש כנגדו ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.
מהמשטרה נמסר כי החקירה החלה עם קבלת ההודעה לפני שבועיים (20/7) מאזרח שטען, כי הוא מבחין בגבר, בחניון "בית הרמב"ם" הסמוך לקניון "ביג פאשן" בטבריה, שעובר בין רכבים ובודק אם הדלתות פתוחות.
שוטרים שהוזנקו לזירת האירוע, עצרו את נאשם שנתפס בשעת מעשה יוצא מרכב מתוך רכב "וולו" שלא בבעלותו, והובא לתחנת המשטרה לחקירה ומעצרו הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט בהתאם לבקשת המשטרה עד להגשת כתב האישום כנגדו.מחקירת הנאשם עלה כי ביום האירוע הגיע הנאשם לחניון של קניון "ביג פאשן" בטבריה וניסה לפתוח דלתותיהם של שני רכבים, אך מאחר והיו נעולות עזב את המקום וניגש לחניון סמוך, "בית הרמב"ם", ושם פעל באותה שיטה, ניסה לפתוח דלתות של רכבים. כאשר מלבד רכב ה"וולו" בו נצפה מבצע עבירה, פרץ בנוסף לרכב "סקודה", חיטט במסמכים ופיזר אותם על רצפת הרכב.
החקירה העלתה בנוסף, כי הנאשם פעל באותו אופן בשני מועדים נוספים, מספר ימים קודם למעצרו בעיר בית שאן ושם אף נטל תיק שהושאר ברכב ועשה שימוש בכרטיס האשראי ומשך מזומנים מהכספומט.
בתום חקירה ואיסוף ממצאים, גביית עדויות ופריקת מצלמות האבטחה, הועבר חומר החקירה לחטיבת התביעות של משטרת ישראל, אשר כאמור הגישה בבית משפט השלום בטבריה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בגין עבירות של פריצה לרכב, גניבה והונאה בכרטיס אשראי.