על הגובה: כך תקימו גינה ירוקה ופורחת על הגג או המרפסת

מתכננים גינה במרפסת? קבלו כמה טיפים איך לעשות את זה נכון, ועל מה חשוב להקפיד. צילום: איציק ברוך

תמיד חלמתם לשתות את כוס הקפה של הבוקר שאתם מוקפים בצמחיה פורחת ומלבלבת סביבכם? רוצים את צמחי התבלין בהישג יד מבלי לקנות בסופר?
מי מאיתנו לא חולם על בית פרטי, המוקף בגינה ירוקה רחבת ידיים, במדינה קטנה בה מחירי הקרקע רק הולכים ומאמירים, לרוב החלום נשאר בגדר פנטזיה בלתי מושגת. הבשורה הטובה היא שהיום כל אחד יכול להקים לו גינה מטופחת במרפסת הבית.
כאשר לקוחות מגיעים ליאסר אמארה, הבעלים של משתלת בית חי הוא שואל מספר שאלות בסיסיות ובהתאם מספק טיפים שיאפשרו ללקוחות ליהנות מגינה מושלמת במרפסת.
גודל המרפסת- נתון בסיסי וחשוב על מנת שנוכל לעצב את המרפסת בצמחיה ולשמור אותה מרווחת ונעימה.
שעות שמש- בדקו לכמה שעות השמש באה לבקר אתכם במרפסת? מומלץ גם לבדוק באילו שעות.
רוח- במידה והמרפסת שלכם "זוכה" למנת רוח הגונה חשוב לקחת זאת בחשבון בבחירת הצמחים. למרפסת שמקבלת הרבה רוח מומלץ לבחור צמחים חזקים שעמידים לתנאי מזג אוויר קשים יותר.
גודל עציצים – מומלץ לבחור עציצים גדולים ככל האפשר . בעציצים גדולים ניתן לשתול עצים שיוסיפו המון למראה המרפסת . ניתן כמובן להוסיף נפח גדול יותר של פרחים צבעוניים שתמיד מוסיפים לאווירה.
השקייה ממוחשבת- בדיוק כמו בגינה- גם במרפסת , חשוב מאד לתכנן את כמות המים שמסופקת לעצים/צמחים בחישוב כלל הנתונים שצוינו. השקייה מועטה או רבה יותר יכולה להסב נזק לצמחייה.
עונתי או רב שנתי? תלוי כמה אתם משוגעים לדבר. אם אתם חייבים לראות כל הזמן צבע מול העיניים אז ברור שהולכים על העונתי. במשתלת בית חי שממוקמת בצפון על כביש 77 בין צומת בית רימון לצומת גולני , מספקים גם טיפים שיכולים לחסוך ללקוחות בעלויות כגון בחירת צמחיה רב שנתית שמתחדשת מידי שנה ודישון האדמה הגננית שבאדניות בדשן מיוחד אחת לחצי שנה. הדישון מספק לצמחיה את המזון והמינרלים הדרושים לה וחוסך טרחה ובזבוז כסף ללקוח על החלפת אדמה.
הטיפים באדיבות יאסר אמרה: משתלת בית חי כביש 77 צומת בית רימון

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|