עכשיו נוסעים לטייל בגרוזיה: ארץ נופי פרא טבעי ותושבים מכניסי אורחים

קבלו המלצה לטיול של 10 ימים שמשלב טעימות גדולות מכל דבר בגרוזיה, נופי פרא משגעים, נהיגת אקסטרים בדרכים לא דרכים, הכנסת אורחים לבבית של תושבים, כפרים ציוריים, יהדות וכמובן אוכל טעים. מומלץ!

לטיולי גי'פים איכותיים ומאתגרים בגאורגיה לחצו כאן >>

גרוזיה או בשמה המעודכן יותר גאורגי, היא רק במרחק של כשעתיים טיסה בלבד מישראל, אך רחוקה ממנה כלכלית ומנטאלית. הטיול בגאורגיה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל מדינה שמנסה להתנתק משכנה בעייתית (רוסיה) ולהיות עצמאית מדינית וכלכלית.
הטיול בג'יפים מאפשר להגיע בדרכי עפר, גם אל כפרים רחוקים ונידחים הממוקמים בהרי הקווקז.
הנסיעה משלבת לעיתים נהיגת שטח אתגרית, גם בשטחים מושלגים (תלוי בעונה) ומזמן למטיילים חוויות צפייה ונהיגה של טבע פראי ומאתגר, עם הכנסת אורחים לבבית של התושבים המקומיים המשוועים למטיילים ולפיתוח תיירותי.

• יום 1:  ת"א – טביליסי:

המראה בטיסת ערב לטביליסי בירת גאורגיה. לאחר הנחיתה, נסיעה באוטובוס אל בית המלון במרכז העיר. לינה – טביליסי.

• יום 2: מטביליסי אל מנגליסי, אגם צלקה, שמורת טבטסקורי, בקוריאני

לאחר ארוחת הבוקר במלון, מתארגנים על כסף מקומי, גיפים ויוצאים לדרך לטיול הגדול. מתחילים בנסיעת כביש מערבה אל עבר רכס הקווקז התחתון. זהו יום של נסיעת שטח ארוכה בין כפרים מקומיים גאורגים טיפוסיים, אגמים מעניינים הנמצאים בעמקים שנוצרו עקב התפרצויות געשיות.
סוג הנסיעה היא הררית באזורים וולקאניים המורכבים מאדמת טוף וסלעי בזלת.
בדרך מבקרים את מסילת הרכבת המיוחדת שלא מובילה לשום מקום.

נופים מדהימים בקיץ בגיארגיה. צילום ג'יי אר פי, אתר פליקר
נופים מדהימים בקיץ בגיארגיה. צילום ג'יי אר פי, אתר פליקר

לאחר מכן אתנחתא לטובת ארוחת צהריים בסגנון פיקניק על שפת אחד האגמים.
משם מסלול הטיול ימשיך בחציית כמה מרכסי הקווקז התחתון כולל מעבר "פס" מיוחד בשמורת טבטסקורי.
לעת ערב נוסעים ללינה בעיירת הסקי המתפתחת בקוריאני, שם תתקיים ארוחת ערב ולינה.

• יום 3: אל אחלקאלקי ומבצר חרטביסי ומשם אל עיר המערות וארדזיה

יציאה בבוקר דרומה בנסיעת שטח תוך כדי חציית הרכס בנוף הררי מיוער ויפהפה כולל "פס" בגובה של כ – 2500 מטר, שם תערך פגישה בתושבי הכפרים שהם בעיקרם ממוצא ארמני. משם המסלול נסיעה למרגלות מבצר חרטיביסי המרשים בדרך לאחד האתרים המיוחדים ביותר בגאורגיה ובעולם כולו – עיר המערות וארדזיה.

גיאורגיה: נוף הרים מדהים
גיאורגיה: נוף הרים מדהימים עם פסגות מושלגות

לטיולי גי'פים איכותיים ומאתגרים בגאורגיה לחצו כאן >>

בצהריים תערך סעודה במסעדה מקומית על גדת הנהר ומשם בנסיעה קצרה לוארדזיה לתחילת טיפוס ברגל לעיר עתיקה המופלאה שנחצבה כולה בסלע, בגובה של 13 מפלסים. שיטוט בין חדרי המגורים, המבנים הציבוריים והכנסיה המעוטרת "העלייה לשמיים" שאיר אתכם פעורי פה לנוכח המאמץ האנושי שהקים את העיר. במהלך הסיור תכירו את סיפורו המיוחד של המקום ואת סיפורה של המלכה תמר.
בסיום המסלול של היום השלישי תעשה בנסיעת כביש הררית לאורך נהר המתקווארי ודרך כפר הולדתו של המשורר הלאומי רוסטאבלי, בדרכנו לעיירה אחלציחה  לארוחת ערב ולינה.
 

• יום 4: אל שמורת בורג'ומי חרגולי ומשם לקותאיסי

את היום הרביעי ביום הרביעי תפתחו בנסיעה קצרה לרובע העתיק של העיירה אחלציחה, בביקור בבית הכנסת יהודי ופגישה בבן סימון גבאי בית הכנסת שיספר את סיפור שיפוץ בית הכנסת, עדות וזיכרון ליהודים שחיו בעיר לפני מאות בשנים.

נסיעת שטח אתגרית בנופי ימי בראשית
נסיעת שטח אתגרית בנופי ימי בראשית

לטיולי גי'פים איכותיים ומאתגרים בגאורגיה לחצו כאן >>

משם ממשיכים צפונה ליום מעניין המשלב נסיעת שטח הררית וחציית הרכס בקצה הדרום-מערבי של שמורת הטבע הלאומית הגדולה ביותר בגאורגיה, שמורת בורג'ומי-חרגולי.
המסלול יחצה את הדלתא של נהר הקוירילה הנפגש עם נהר הריוני בדרכם אל הים השחור ובסופו של יום עמוס וחווייתי הגעה לעיר השנייה בגודלה בגאורגיה,קותאיסי.
לאחר ההשתכנות והתארגנות בבית המלון ומנוחה קצרה, יציאה לארוחת ערב מקומית הכוללת ערב פולקלור אותנטי עם מוסיקה וריקודים.

 

• יום 5: אל זוגדידי ומשם אל מסטיה

יום זה הוא היום הארוך בטיול, נפרדים מהעיר מקותאיסי היפה לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, ונוסעים מערבה  ובהמשך צפונה בנסיעת כביש, תוך חציית המישור הפורה והמרהיב של איזור הים השחור, אל העיירה זוגדידי. שם תתקיים עצירה למטרת שוטטות בשוק המדהים של זוגדידי העמוס ריחות וטעמים.
לאחר מכן ימשיך המסע צפונה בנסיעה אתגרית שחלקה יהיה  על כביש רגיל, חלקה על כביש משובש, אל חבל הסוואנטי שברכס הקווקז הגבוה.

השוק הססגוני המדהים בזוגדידי
השוק הססגוני המדהים בזוגדידי

לטיולי גי'פים איכותיים ומאתגרים בגאורגיה לחצו כאן >>

הרכס המסתורי והמרתק שנחשב לאזור ההררי היפה ביותר בגאורגיה. תושבי האיזור, פיתחו תרבות עצמאית ושפה משלהם (סבנורי) וכן גם אמנות דתית כמקובל באזורים הררים מרוחקים.
מסלול הטיול יעבור לאורך נהר האינגורי כשמימין ושמאל יזדקרו פסגות עוצרי נשימה בגבהים עצומים.
הכפרים אותם עוברים בדרך היו מבודדים שנים רבות, ומהווים שמורת טבע אנושית ותרבותית מיוחדת במינה. הגעה בשעות הלילה אל העיירה המיוחדת מסטיה, בירת חבל סוונאטי העליון, והנקודה הצפונית ביותר בטיול, עיירה השוכנת במפגש נחלים במרומי הקווקז, עטופה במראות מרהיבים של טבע חי ונושם.

• יום 6: מסטיה, אושגולי

במסטה, לאחר ארוחת בוקר מוקדמת מאוד, סיור וצפייה בתופעת המגדלים באזור מחוז הסוואנטי כולל ביקור במגדל כזה ובמוזאון הצמוד אליו, חוויה ייחודית מאוד.
משם, עליה לנסיעת שטח אתגרית בין רכסי ההרים ואל מול נופי השלג הצחורים, אל תצפית הצלב ובהתאם למזג האוויר ימשיך המסלול לאזור מדהים של אגמים כלואים או לחילופין יציאה רגלית לגליישר צ'ילטי, הכוללת נסיעת כביש קצרה ואחר כך הליכה של כ- 4 שעות.

אגמים כלואים מדהימים: אגם איגורי עם סכר
אגמים כלואים מדהימים: אגם איגורי עם סכר

לטיולי גי'פים איכותיים ומאתגרים בגאורגיה לחצו כאן >>

חזרה לארוחת הצהריים במסעדה מקומית במסטייה, ולאחריה המשך נסיעת שטח אתגרית בין רכסי ההרים ונופים מושלגים, שמובילה דרך רצף כפרים מבודדים של אנשי הסוונאטי המיוחדים באופיים ובשפתם.
לעת ערב הגעה  לאושגולי, ישוב הנחשב למקום הגבוה ביותר ברכס הקווקז העליון, שהוכרז ככפר לשימור ע"י אונסק"ו (גובה 2300 מ', למרגלות הר שחארה שגובהו 5068 מ').
לאחר התארגנות ללינת לילה בחדרי אירוח מקומיים, יציאה לארוחת ערב מקומית, בצורה אותנטית את חיי הכפר ומחוז סוונאטי המיוחדים.

•  יום 7: מאושגולי אל צגרי ואל צלחטובו

עם שחר ולאחר ארוחת הבוקר מוקדמת במיוחד יציאה ליום ארוך ומדהים, עם צפייה וטיול בין  פריחות ומעברי הרים ונופים עוצרי נשימה, פרידה מאזור הסוונאטי ורכס הקווקז הגבוה , נסיעה מזרחה, בין היתר מעבר ליד מבצר 'תמריס ציחה' הנחשב למקום קבורנה נוסף  של המלכה תמר.
הנסיעה לאורך ערוץ נחל זקניסטחאלי תהיה בנסיעת שטח ארוכה ומאתגרת באזור הררי, מיוער, נוף בראשית פראי.

נסיעה אתגרית לאורך ערוץ נחל זקניסטחאלי
נסיעה אתגרית לאורך ערוץ נחל זקניסטחאלי

לטיולי גי'פים איכותיים ומאתגרים בגאורגיה לחצו כאן >>

אזור זה מכוסה שלג רוב ימות השנה, ורק בקיץ ניתן לנסוע בו. בשעות הערב הגעה לעיר צלחטובו שהייתה אתר ספא בתקופה הסובייטית.
בבית המלון  לאחר התארגנות יציאה לארוחת ערב מסכמת.

 

• יום 8:  צלחטובו –  טביליסי

יומו האחרון  של טיול הג'יפים יעשה בנסיעת כביש מזרחה, לכיוון עיר הבירה טביליסי, כאשר בדרך יתקיים מעבר ליד עיר הבירה הישנה של גיאורגיה, "מיצחטה", השוכנת במפגש הנהרות אראגווי ומתקווארי.
לקראת הצהריים לאחר ההגעה לעיר טביליסי בירת גאורגיה, יוחזרו הג'יפים בראש שדרת רוסטאבלי, ומשם יתקיים סיור רגלי מרתק לאורך שדרת רוסטאבלי, בירידה רגלית לעיר העתיקה ולבית הכנסת הגדול של העיר.
צשם תתקיים עלייה ברכבל מרהיב הנמצא על תצפית המשקיפה על העיר טביליסי ואל הפסל של"אמא גיאורגיה".
בסיום היום השמיני בהתאם לשעת הטיסה, הגעה לשדה התעופה לטיסת הערב, טיסה נעימה!

 

חברת "עופר וג'יפ" הינה חברה מקצועית ומנוסה המתמחה בארגון טיולי ג'יפים וטיולים חווייתיים בארץ ובעולם. לחצו כאן וכנסו לאתר החברה למידע נוסף.

ניתן גם לפנות בטלפון – 04-6070159