עישון בשר – הטרנד החדש: עומר ממנחמיה מגיש לכם עצות לעישון הבשר ומתכון למרינדה

לאחר פתיחת עונת המנגלים שהחלה ביום העצמאות(חג המנגלים הרשמי), בקיץ גובר השימוש בהכנת בשר על האש על המנגלים לסוגיו. בנוסף לכך, כיום, הטרנד בהגשה ואירוח של ארוחת בשר, הינו הכנת בשר מעושן. בחנויות מוכרים מעשנות ביתיות לשימוש ביתי בכל הגדלים.

עומר ראובן מקיבוץ ממנחמיה, שמנהל בשגרה את מפעל "מרינדו-הבשר מהגולן", בעל ניסיון רב בעסקי המזון בעולם ובארץ, התפנה מסדר יומו הלחוץ להעניק לנו המלצות וטיפים לעישון בשר.

מהם נתחי הבשר המומלצים לעישון?

נתחי הבשר המומלצים לעישון: אסאדו, אנטריקוט, סינטה, שוק או כתף טלה, חזה עגל ועוף שלם.

כיצד יש להכין את נתח הבשר לעישון?
כלל ראשון להכנת בשר לעישון הוא הקפדה על בשר טרי, אותו יש להכניס למעשנת בטמפרטורת החדר(להוציא מהמקרר כשעתיים לפני הצלייה במעשנת), את הבשר מומלץ להכניס למעשנת ב טמפרטורת 120 מעלות. עוד מומלץ להשרות את הנתחים המיועדים לעישון כיומיים שלושה לפני העישון במרינדה.

טיפים למעשני בשר מתחילים?
מומלץ להשתמש במד טמפרטורה (דוקרן) למדידת טמפרטורת הנתח כשתוך הנתח (במרכזו) מגיע ל60 מעלות הנתח במצב של ריר 63-65 מעלות הנתח במידת עשייה מדיום,67 מעלות ומעלה הנתח וול דאן, בשר מעושן מאבד במהלך העישון כ30-40% ממשקלו תלוי ברמת השומן בנתח.
כדאי להכניס למעשנת נתח של מינימום 2 או 3 ק"ג. זמן ממוצע לעישון נתח של 2 עד 3 ק"ג, בין 3 ל- 4 שעות.
לעישון  הבשר רצוי להשתמש לעישון בשבבי עישון "היקורי" או "מסקוויטה".

 

• מתכון למרינדת שמן זית ועשבי תיבול

מצרכים:

1 כוס שמן זית

4 ענפים טימין טרי

2 ענפים רוזמרין טרי

1 כף מלח מלח גס

1/2 כף פלפל שחור גרוס

1 כפית פלפל אנגלי

1 כף שום כתוש טרי

2 עלי דפנה

1 כף גרגירי חרדל

אופן ההכנה:

מערבבים את כל חומרי המרינדה יחד, מעסים היטב את הנתח ומניחים במקרר מכוסה ליומיים שלושה. לפחות פעם ביום יש להפוך את הנתח ולעסות אותו עם המרינדה.

רק שתדעו: ניתן לרכוש בשר בקצביות מרינדו, בעין גב, רמת השרון ות"א. או לערוך הזמנות הזמנות דרך אתר האינטרנט של הרשת. משלוחים יוצאים בכל יום לכל רחבי הארץ, בהזמנה עד 500 ₪- המשלוחים חינם!
בקצביות ניתן לרכוש בשר מנתחים מובחרים במיוחד, יינות, שמן זית במגוון אריזות, מרינדות של המותג, מוצרים אסיאתיים, פסטות, תבלינים, נקניקים ומעדנים נוספים. בנוסף, מציע מפעל מרינדו מגוון של נתחי טלה או עגל במרינדות."

להזמנות – מרינדו משלוחי בשר עד הבית – 04-6658550, www.marinado.co.il 
את הבשרים ניתן להזמין גם בחנות האון ליין- https://www.marinadoshop.marinado.co.il/