עיריית עפולה הוכרזה כ'רשות יציבה'- תזכה להקלות בהתנהלות מול מש' הפנים

עיריית עפולה ממשיכה לשמור על מקומה ברשימה המכובדת של 48 רשויות יציבות ותזכה יחד עם הרשויות השונות ברשימה להקלות בהתנהלותן מול משרד הפנים. צילום: אלבום פרטי

דוח של משרד הפנים שנשלח לעיריית עפולה בימים האחרונים הציב את העיר עפולה ברשימה המכובדת של רשויות מקומיות העונות להגדרה חדשה "רשויות יציבות".
ברשימה הוכללו רשויות אשר עומדות בתבחינים כספיים ומנהליים ושתהיינה זכאיות להקלות שונות בהתנהלות מול משרד הפנים. כדי להיכלל ברשימה אמורות הרשויות לעמוד במספר קריטריונים וביניהם: רשות מאוזנת בתקציב השנתי השוטף, רשות שעומדת בכל הפרמטרים של ניהול כספי תקין, שיעור הגבייה עולה על 90% (נטו) וכן רשות שבה שיעור הוצאות השכר של עובדי עירייה אינו עולה על 50% מתקציב הרשות ועוד. יש לציין כי רשויות הנכללות ברשימה יזכו להקלות בהתנהלותן מול משרד הפנים כגון הקלות באישור התקציב, הקלות במתכונת הדיווחים ואופן קבלת אישור מוקדם לפעילויות שונות.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


על פי המכתב שנשלח לרשויות עולה כי מלבד עפולה כוללת הרשימה שלוש רשויות נוספות במחוז גליל-עמקים וביניהן כפר תבור, נוף הגליל ורמת ישי, במקביל, שלוש רשויות חזקות החברות דרך קבע ברשימה היוקרתית נגרעו מהרשימה לאור אי עמידתם בפרמטרים הכספיים ולאור ליקויי אגף הביקורת. קריית טבעון היא הרשות היחידה במחוז גליל-עמקים שנכללה ברשימת 'רשויות איתנות'.