עירוני טבריה: "המטרה? לעלות בחזרה ללאומית"

עיריית טבריה תעביר לקבוצה תקציב של כ-1,250,000 לקראת העונה הבאה. בהנהלת המועדון נחושים להחזיר את הקבוצה ללאומית. אבי דהאן: "אנחנו הורדנו את הקבוצה ליגה ואנחנו צריכים להחזיר אותה בחזרה". צילום: אתר "בסט בול"

עירוני טבריה אומנם חוותה עונה טראומתית, שבה נעשו לא מעט טעויות שהובילו את הקבוצה בחזרה לליגה א', וגרמו לתסכול עצום אצל חברי ההנהלה והאוהדים. ולמרות זאת קשה שלא לפרגן לקבוצה מעיר הכנרת על כך שסיימה את העונה, למרות כל המכשולים, עם שולחן נקי מבחינה פיננסית.
בזמן שמרבית קבוצות הכדורגל בליגה א' והלאומית עדיין גוררות חובות גדולים לשחקנים, מאמנים וספקים, בעירוני טבריה כבר מזמן סגרו את כל הפינות. וזאת על אף שנאלצו לשלם משכורות כפולות למאמנים (רפי בוסקילה ואלדד שביט פוטרו במהלך העונה) וגם פיצויים רבים לשחקנים שנחתכו מהסגל במהלך העונה.
לכאורה, העובדה שהקבוצה לא נותרה חייבת לאף שחקן או גורם שנותן שירות למועדון היא חובה בסיסית.
אולם מי שבקיא בנעשה בליגות א' ולאומית יכול להעיד שלסיים עונה ללא גירעון זה לא משהו שמובן מאליו. תשאלו את אנשי הפועל בית שאן, הפועל אסי גלבוע והפועל נצרת עילית.

"עברנו עונה לא פשוטה שהסתיימה בירידה כואבת, ולמרות זאת טבריה היא בין הקבוצות הבודדות ששמרה על המסגרת התקציבית וסיימה את העונה עם שולחן נקי מחובות", אומר בטון גאה אבי דהן, האיש החזק בעירוני טבריה שמאז כניסתו להנהלה לפני כשלוש שנים, כמעט ולא היו עיכובים בשכר במועדון. וזאת, בעיקר הודות לניהול החכם והאינטנסיבי של אבי דהאן, שיודע לשלוט במערכת ביד רמה.
יתרה מזאת, לא פעם דהאן הכניס את היד לכיס ושילם משכורות לשחקנים מכיסו הפרטי עד אשר הגיעו הכספים מהעירייה.

נכון לעכשיו עירוני טבריה בקושי החתימה שחקנים. אבל בקבוצה מעיר הכנרת, כך עושה רושם, הספיקו להתאבל על הירידה לליגה א' ונשמעים מלאי מוטיבציה לעשות קאמבק לליגה הלאומית, וכבר בעונה הקרובה. העירייה החליטה להעביר לקבוצה תקציב של כ-1,250,000.
מדובר בתקציב מכובד, אם כי לא בתקציב גדול במיוחד אם רוצים להעלות ליגה. עם זאת, בהנהלת הקבוצה ובמיוחד העומד בראשה אבי דהאן, נחושים ללכת בכל הכוח על עלייה.

"אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים", אומר אבי דהאן בטון נחוש ובטוח, "השאיפה שלנו היא לעלות ליגה. יש לנו הזדמנות לעשות את זה השנה כי לדעתי הליגה לא חזקה במיוחד. יש הרבה קבוצות עם בעיות כלכליות. זה שאנחנו מתחילים את העונה ללא גירעון זה משהו שמאוד יכול לסייע לנו. בכל מקרה, עדיף לנסות לעלות מהמקום הראשון ולא במשחקי המבחן כי במחוז השני הקבוצות קצת יותר חזקות וקשה מאוד להעלות דרך הפלייאוף".

מוריס אוזן. יחזיר את הקבוצה ללאומית
מוריס אוזן. יחזיר את הקבוצה ללאומית

 

אתה מאוד נחוש להעלות?

"אנחנו הורדנו את הקבוצה ליגה ואנחנו צריכים להעלות אותה בחזרה. אם המטרה לא הייתה עלייה אז לא היה לי מה לעשות פה באופן חד משמעי. אני מסתכל על הטבלה ואני לא רואה איזה קבוצות יש בליגה וזה רק מחזק את הדעה שלי שהשנה אנחנו צריכים ללכת על עלייה".

 

אתה יודע שבשביל לעלות ליגה צריך תקציב של כ-2 מיליון?

"אני מסכים עם זה, אבל אי אפשר לבנות על זה שהעירייה תביא את כל הסכום. העירייה נותנת השנה קצת יותר מ-1.2 מיליון שקלים ועם זה אנחנו צריכים להסתדר וכמובן לגייס במקביל ספונסרים. אנחנו צריכים לראות מה שאר היריבות משקיעות ואז נהיה יותר חכמים".

 

אגב, אתם קצת רדומים בנוגע להחתמות?

"אין מה למהר להחתים שחקנים. זה ליגה א' ולא ליגה לאומית. פה לא צריך על כל תפקיד שני שחקנים. אם בלאומית היינו צריכים בסגל 24 שחקנים אז כאן מספיק 18 שחקנים ועוד שניים מהנוער. זה יהיה טעות למהר להחתים שחקנים בכירים. צריך לחכות שקבוצות הלאומית יתחילו את האימונים ולראות מי נופל משם ואז לצרף אותם".

 

גם בעונה הבאה תמשיך להיות האיש החזק במועדון?

"אני מקווה שמישהו אחר יתנדב במקומי, אבל בינתיים מעבר לדיבורים אני לא מוצא אנשים שעושים. למרות שהצעתי בדף הפייסבוק לכל מי שרוצה לבוא לנהל את הקבוצה, אבל בינתיים לא באים אנשים כי הם יודעים שלא מספיק רק לדבר ולפעמים גם צריך להכניס את היד לכיס".

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|