עיצומים במפעל "פלציב" בעמק המעיינות

העובדים דורשים מההנהלה לשבת עמם לשולחן המשא ומתן במטרה לשפר את תנאי שכרם, רווחתם, והעסקתם ובכדי לקבע את זכויותיהם. מנכ"ל המפעל: "יש לנו הצעה מסודרת עבורם, אבל הם לא מעוניינים לשבת ולהידבר ומעדיפים לעשות שרירים"

עובדי מפעל הפלסטיק "פלציב", בקיבוץ עין הנציב בעמק המעיינות נקטו ביום שני השבוע בתהליך של עיצומים, לאחר שבראשית השנה הוכרז סכסוך עבודה בין הצדדים. במסגרת זו החל משעות הבוקר העובדים חסמו יציאות וכניסות של משאיות מהמפעל באמצעות רכביהם הפרטיים.
"העובדים דורשים מההנהלה לשבת עמם לשולחן המשא ומתן במטרה לשפר את תנאי שכרם, רווחתם, והעסקתם ובכדי לקבע את זכויותיהם", אמרו בוועד העובדים של המפעל.

• העובדים מאשימים את הנהלת המפעל בגרירת רגליים במשא ומתן

בהודעה לעיתונות של הסתדרות הלאומית נכתב: "העובדים וההסתדרות הלאומית דורשים מההנהלה לקיים משא ומתן ענייני. לאחר חודשים של משיכת זמן מצד ההנהלה, החלו העובדים לנקוט בצעדי עיצומים החל מהשעה ארבע לפנות בוקר", לשון ההודעה.

במסגרת העיצומים העובדים חסמו את הכניסות למפעל
במסגרת העיצומים העובדים חסמו את הכניסות למפעל

מנכ"ל המפעל מאיר לנגר התייחס לעיצומי העובדים ואמר בתגובה כי ההנהלה תנהל משא ומתן בתום לב עם ההסתדרות הלאומית. "יש לנו אי הסכמה עם הועד לגבי דרישותיהם, שבהן אנו לא מסוגלים לעמוד. יש לנו הצעה מסודרת עבורם, אבל הם לא מעוניינים לשבת ולהידבר ומעדיפים לעשות שרירים. כל עוד זה במסגרת החוק, מבחינתנו זה בסדר.
העובדים חסמו את השערים ברכביהם הפרטיים, מנעו ממשאיות להיכנס ולצאת והדמימו את אחת המחלקות", סיכם לנגר.
פלציב היא חברה בינלאומית מובילה בתחום ייצור ועיבוד פוליאתילן מוקצף מצולב בעל תאים סגורים. בנוסף לייצור חומרי הגלם, עוסקת פלציב גם בייצור, פיתוח ותכנון של מוצרים בשלבי עיבוד שונים – החל מחומר גולמי ועד למוצר מוגמר.