עיצובי הרכב המכוערים בעולם

תאונות ומפגעים אסתטיים רבים סיפקה תעשיית הרכב לאורך השנים; אנחנו בחרנו את 11 הקשים ביותר לעיכול. מצעד המכוניות שיגרמו לכם לחבק את המשפחתית הלבנה הגנרית שלכם. מאת שולי הזלקורן. תמונה ראשית: Shutterstock

בבואנו לבחור מכונית חשוב לנו שהיא תהיה בטוחה, תתאים לצרכינו ולא תעלה יותר מדי. שאלת הנראות שלה לא תמיד משחקת תפקיד, אבל בכל זאת, יש כמה גבולות אסתטיים שאנחנו מעדיפים לא לחצות. אם למרות כל אזהרות הצפייה שלפניכם עדיין תבחרו לרכוש את אחד הדגמים הקיימים עדיין בשוק, אנחנו מבטיחים לא לשפוט, אבל כשאתם מבצעים השוואת מחירים לביטוח הרכב החדש, תבדקו אם יש סעיף פיצויים לצד ג׳ במקרה של עיוורון פתאומי.

פונטיאק אזטק (AZTEK)

הקרוסאובר שיצרה ג׳נרל מוטורס בין השנים 2001-2005 בלבד נחשבת לאחת המכוניות הכעורות ביותר בכל הזמנים. כמעט כל עקרון אסתטי הופר בעיצובה, ומפתיע לגלות שמי שאחראי לזוועה, טום פיטרס, חתום גם על השברולט Corvette C7. בקצרה ניתן לתאר אותה כגיבן על גלגיליות או אם תעדיפו כבן תערובת של רובוטריק ושואב-אבק: "רציתי לעשות רכב נועז לפרצוף שלא מתאים לכל אחד", אמר פיטרס בעבר, ולנו נותר לתהות למי לכל הרוחות הוא כן.

wikimedia Pontiac_Aztek
פונטיאק אזטק. תמונה: wikimedia

ניסאן אס-קרגו, קיוב וג׳וק (Nissan S-Cargo & Cube & Juke)

אפילו ניסאן, אהובתם היפנית של הישראלים, לא התעצלה ותרמה לעולם כמה עיצובים קשים לעיכול לאורך השנים, כשהאס-קרגו היא ללא ספק במקום הראשון מבין השלוש.

wikimedia Nissan S-Cargo
ניסאן אס-קרגו. תמונה: wikimedia

במקום השני מככבת הקיוב, מכונית מגוחכת שנדמית כמו הפופמוביל שעברה סיבוב בבלנדר. היא בעלת שמשה האחורית א-סימטרית, המעניקה לה מראה של דג הליבוט.

wikimedia Nissan Cube
ניסאן קיוב. תמונה: wikimedia 

במקום השלישי הג׳וק, שזוכה לפופולריות רבה וחבל שכך.

wikimedia Nissan Juke
ניסאן ג'וק. תמונה: wikimedia 

סיטרואן אמי (Citroën Ami)

הסופר מיני הצרפתית שכ-1.8 מיליון יחידות יוצרו ממנה בין השנים 1961-1968 היא ההוכחה שלא כל הצרפתי מסוגנן הוא. בניסיון לקבוע היכן טמון הכשל – בפנסים הקדמיים המלבניים, בשמשה האחורית שנקבעה בזווית הפוכה, או בחלונות הצד שכ-50% מהם נפתחו בדחיפה לאחור – קשה להכריע מה גרוע יותר.

wikimedia Citroën Ami
סיטרואן אמי. תמונה: wikimedia

פלימות׳ פרוולר (Plymouth Prowler)

רטרו לא תמיד עובד, והבחירה של דיימלר-קרייזלר לייצר את הרודסטר ב-1997 בנוסח שנות ה-50 היא דוגמא מנצחת לכישלון מהדהד.  כמה מהדהד? עד כדי קבורתו של מותג פלימות׳ בקרייזלר מעט אחרי ייצורה. למרות הביקורות החריפות, נחשבת המכונית לרכב אספנים עם תג מחיר של כ-81 אלף שקלים.

wikimedia Plymouth Prowler
פלימות׳ פרוולר. תמונה: wikimedia

פיאט מולטיפה (Fiat Multipla)

הרבה דברים תמוהים התרחשו בעידן ברלוסקוני באיטליה, אחד השערורייתיים שבהם הוא הקומפקט מיניוואן שיוצר ב-1998-2010. שורה של בליטות מוזרות, שנדמות כאילו עשויות פלסטיק נוזלי שנשפך באוויר, גורמות לנו לחשוב שאולי מוטב היה לקבוע את מקומה באזור המכוניות המתנגשות בפארק שעשועים. כשהוצגה לסיימון קאוול מנחה טופ-גיר תמונה שלה, הוא אמר שהיא נראית כמצורעת, אנחנו חושבים שצפרדע-יער-הגשם שעברה מוטציה גנטית מצערת היא הגדרה טובה יותר לתוצאה.

wikimedia Fiat Multipla
פיאט מולטיפה. תמונה: wikimedia

למבורגיני וננו (Lamborghini Veneno)

גם היצרנית היוקרתית של מכוניות הספורט האיטלקית הצליחה לעצב מכונית מחפירה, שהוצגה בתערוכת הרכב בז׳נבה ב-2013, לכבוד חגיגות חמישים השנים לחברה: ״כל קלישאת מכונית-על וכל רעיון גרוע שהיה אי פעם ללמבורגיני, נדחסו לתוך מכונית-תצוגה במחיר מופקע״, זעק ג׳ון פרלי הופמן מ- Edmunds, ולשמחתו ומזלנו כולנו, רק 9 מכוניות מהדגם יוצרו.

wikimedia Lamborghini Veneno
למבורגיני וננו. תמונה: wikimedia

טויוטה מיראי (Toyota Mirai)

גם היצרנית היפנית המוכרת חטאה לעולם האסתטיקה עם המיראי, שנחשפה ב-2014 בתערוכת המכוניות של לוס אנג׳לס. בזכות היותה מונעת על ידי מימן במלואה, היא נחשבת לכלי הרכב הירוק והבר-קיימא ביותר שיש – אך עם כזה עיצוב אנחנו נעדיף לרכב כבר על אופניים, ירוקות לא פחות ומכוערות כן פחות.

wikimedia Toyota Mirai
wikimedia Toyota Mirai

 

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|