בבואנו לבחור מכונית חשוב לנו שהיא תהיה בטוחה, תתאים לצרכינו ולא תעלה יותר מדי. שאלת הנראות שלה לא תמיד משחקת תפקיד, אבל בכל זאת, יש כמה גבולות אסתטיים שאנחנו מעדיפים לא לחצות. אם למרות כל אזהרות הצפייה שלפניכם עדיין תבחרו לרכוש את אחד הדגמים הקיימים עדיין בשוק, אנחנו מבטיחים לא לשפוט, אבל כשאתם מבצעים השוואת מחירים לביטוח הרכב החדש, תבדקו אם יש סעיף פיצויים לצד ג׳ במקרה של עיוורון פתאומי.
פונטיאק אזטק (AZTEK)
הקרוסאובר שיצרה ג׳נרל מוטורס בין השנים 2001-2005 בלבד נחשבת לאחת המכוניות הכעורות ביותר בכל הזמנים. כמעט כל עקרון אסתטי הופר בעיצובה, ומפתיע לגלות שמי שאחראי לזוועה, טום פיטרס, חתום גם על השברולט Corvette C7. בקצרה ניתן לתאר אותה כגיבן על גלגיליות או אם תעדיפו כבן תערובת של רובוטריק ושואב-אבק: "רציתי לעשות רכב נועז לפרצוף שלא מתאים לכל אחד", אמר פיטרס בעבר, ולנו נותר לתהות למי לכל הרוחות הוא כן.
ניסאן אס-קרגו, קיוב וג׳וק (Nissan S-Cargo & Cube & Juke)
אפילו ניסאן, אהובתם היפנית של הישראלים, לא התעצלה ותרמה לעולם כמה עיצובים קשים לעיכול לאורך השנים, כשהאס-קרגו היא ללא ספק במקום הראשון מבין השלוש.
במקום השני מככבת הקיוב, מכונית מגוחכת שנדמית כמו הפופמוביל שעברה סיבוב בבלנדר. היא בעלת שמשה האחורית א-סימטרית, המעניקה לה מראה של דג הליבוט.
במקום השלישי הג׳וק, שזוכה לפופולריות רבה וחבל שכך.
סיטרואן אמי (Citroën Ami)
הסופר מיני הצרפתית שכ-1.8 מיליון יחידות יוצרו ממנה בין השנים 1961-1968 היא ההוכחה שלא כל הצרפתי מסוגנן הוא. בניסיון לקבוע היכן טמון הכשל – בפנסים הקדמיים המלבניים, בשמשה האחורית שנקבעה בזווית הפוכה, או בחלונות הצד שכ-50% מהם נפתחו בדחיפה לאחור – קשה להכריע מה גרוע יותר.
פלימות׳ פרוולר (Plymouth Prowler)
רטרו לא תמיד עובד, והבחירה של דיימלר-קרייזלר לייצר את הרודסטר ב-1997 בנוסח שנות ה-50 היא דוגמא מנצחת לכישלון מהדהד. כמה מהדהד? עד כדי קבורתו של מותג פלימות׳ בקרייזלר מעט אחרי ייצורה. למרות הביקורות החריפות, נחשבת המכונית לרכב אספנים עם תג מחיר של כ-81 אלף שקלים.
פיאט מולטיפה (Fiat Multipla)
הרבה דברים תמוהים התרחשו בעידן ברלוסקוני באיטליה, אחד השערורייתיים שבהם הוא הקומפקט מיניוואן שיוצר ב-1998-2010. שורה של בליטות מוזרות, שנדמות כאילו עשויות פלסטיק נוזלי שנשפך באוויר, גורמות לנו לחשוב שאולי מוטב היה לקבוע את מקומה באזור המכוניות המתנגשות בפארק שעשועים. כשהוצגה לסיימון קאוול מנחה טופ-גיר תמונה שלה, הוא אמר שהיא נראית כמצורעת, אנחנו חושבים שצפרדע-יער-הגשם שעברה מוטציה גנטית מצערת היא הגדרה טובה יותר לתוצאה.
למבורגיני וננו (Lamborghini Veneno)
גם היצרנית היוקרתית של מכוניות הספורט האיטלקית הצליחה לעצב מכונית מחפירה, שהוצגה בתערוכת הרכב בז׳נבה ב-2013, לכבוד חגיגות חמישים השנים לחברה: ״כל קלישאת מכונית-על וכל רעיון גרוע שהיה אי פעם ללמבורגיני, נדחסו לתוך מכונית-תצוגה במחיר מופקע״, זעק ג׳ון פרלי הופמן מ- Edmunds, ולשמחתו ומזלנו כולנו, רק 9 מכוניות מהדגם יוצרו.
טויוטה מיראי (Toyota Mirai)
גם היצרנית היפנית המוכרת חטאה לעולם האסתטיקה עם המיראי, שנחשפה ב-2014 בתערוכת המכוניות של לוס אנג׳לס. בזכות היותה מונעת על ידי מימן במלואה, היא נחשבת לכלי הרכב הירוק והבר-קיימא ביותר שיש – אך עם כזה עיצוב אנחנו נעדיף לרכב כבר על אופניים, ירוקות לא פחות ומכוערות כן פחות.