עימותים חריפים בין ערבים לתושבי המושבה אילניה על רקע לאומי

בערב שבת האחרון קיימו עשרות ערבים לאומנים ספק הפגנה ספק טקס אזכרה סמלי במעיין סג'רה שלמרגלות המושבה אילניה, מה שהוביל לחיכוך ולעימות בינם לבין תושבי המושבה שבסופו של העימות עוכבו על ידי המשטרה 5 חשודים בהתקהלות לא חוקית וסיכון הסדר הציבורי. צילום: אתר הקול היהודי

הודעה לקונית של המשטרה על כך שבעקבות התקהלות לא חוקית בשעות הערב אמש בשבת של עשרות ערבים מהאזור במושבה אילניה, שהניפו דגלי פלסטין וקיימו טקס אזכרה, התגרו והתעמתו עם תושבי המקום ובעקבות כך החליטו שוטרי משטרת תחנת טבריה לעכב לחקירה חמישה מהמפגינים בחשד לסיכון להפרת סדר והתקהלות בלתי חוקית.
למי שלא יודע זו לא הפעם הראשונה שבמושבה אילניה מתקיימים עימותים בין ערבים ליהודים על רקע לאומני.
כאמור אילניה שחלק מאדמותיה נקנו וטרם הקמת המדינה כאשר לאחר מלחמת 48 התרחבה המושבה על חשבון חורבות הכפר ערבי א-שג'רה שהיה בקרבת מקום לאחר שתושביו נמלטו במהלך המלחמה.
מידי שנה מגיעים תושבים ערבים מהגליל התחתון למעיין אילניה ביום העצמאות ומנפנפים בדגלי פלסטין ומציינים את הנכבה.
יום נוסף שמציינים תושבים ערבים לאומנים ומקפידים לעשות זאת באילניה הוא טקס אזכרה סמלי למאייר הלאומני הפלסטיני נאג'י אל – על שנולד בכפר ערבי א – שג'רה וברח משם עם משפחתו במלחמת השחרור כילד.
אבל עיקר פרסומו של נאג'י אל – על בא בשל דמות הקומיקס "חנדלה" שהתפרסמה בעולם הערבי והפגה למותג שמסמל את המאבק הפלסטיני.
אותו נאג'י אל – על, נרצח מאוחר יותר בלונדון לפני כ 28 שנים בידי מתנקש עלום, ובשבת האחרונה ערכו ערבים לאומנים טקס אזכרה מתריסה על פי תושבי אילניה לזכרו שהוביל לעימות ולחיכוך עמם.
אחד מתושבי אילניה פז עפרוני הסביר התראיין לתקשורת ואמר כי באילניה מתנהל מאבק מזה זמן מה בין התושבים לבין ערבים לאומנים שרוצים להשתלט על מעיין סג'רה. לדבריו מידי פעם מתגלים מעשי השחתה במקום ולפני שנה אף רוססו כתובות דאע"ש. עפרוני ציין שתחושת התושבים שהם לבד במאבק הזה.

עקב המצב הביטחוני: בוטלה צעדת הגלבוע ה-55

|

השיטור העירוני בעפולה זוכה לשבחים

|