עורך דין גיל עוז "חורש" את הגלבוע בחודשים האחרונים.

גילי עוז: "צריך להנהיג את המועצה לפי עקרונות אחרים על בסיס של שלושת ה'שינים' – השקיפות, השוויון והשירות. השקיפות היא הבסיס לכל מינהל תקין בכל מוסד וכל החלטה שנקבל במועצה כשאבחר תהיה בשיתוף התושבים ובשקיפות מלאה. לצד עיקרון השקיפות יעמוד עיקרון השוויון… פעם אחת אני אבטל את ההרגשה של חוסר השוויון כשאציג מנהיגות של כל תושבי המועצה. פעם שנייה השקיפות שתהיה נר לרגלינו תציג את חלוקת המשאבים בצורה שווה וברורה לכל. הצלע השלישית הוא השירות לתושב שיהיה הבסיס לכל העבודה שנעשה במועצה כשאבחר לראשות המועצה"

 

• "אני אייצג את כולם, אין לי דיל עם אף אחד"

ריח הבחירות העולה ברחבי המועצה האזורית הגלבוע עם האפשרות של עזיבתו של דני עטר לכנסת ישראל, הדליק בשבועות האחרונים את הרחוב הפוליטי ולא פחות מחמישה מתמודדים כבר נמצאים עמוק בתוך קמפיין לקראת הבחירות.

מי ש"חורש" בחודש וחצי האחרונים את הגלבוע הוא עורך דין גיל עוז מעין חרוד. למרות שלהרבה אנשים השם הזה די אנונימי, מספר עוז שבביקורים שלו בישובי המועצה הוא מוצא צמא למישהו חדש שלא משויך בצורה מוחלטת לאחד הכוחות המובילים בגלבוע
( הישובים הוותיקים, הקיבוצים, תענך או הערבים) והוא מאמין שהוא יהיה זה שיביא לגלבוע מנהיגות חדשה שתהיה המנהיגות של כל הרבדים במועצה: "אני אייצג את כולם, אין לי דיל עם אף אחד, אין לי מחויבות לאף אחד.
אני מחוייב אך ורק לתושבי הגלבוע ומהניסיון שצברתי מול משרדי הממשלה בשנים האחרונות, אני יודע מה טוב למועצה האזורית הגלבוע ואני מתכוון לעשות את זה כשאבחר לראשות המועצה".
אם ההצהרה של עוז נשמעת לכם קצת תלושה מהמציאות ,הרי שהביוגרפיה האישית של עוז מצביעה על מכנה משותף אחד.

• אסור לאפשר מצב שילדים נושרים ממערכת החינוך

כשהוא מסמן מטרה הוא מסתער עליה ומגיע לתוצאה אליה הוא מכוון. אני מתאר לעצמי שמי שהכיר את עוז איש שם בכיתה י'  – יא' בעין חרוד כשעזב את לימודיו והתמקד בפעילות המדגה של עין חרוד, לא העלה בדעתו שעשרים שנה אחרי יהיה עוז שותף במשרד עורכי דין מצליח ומסדרונות בג"ץ, הכנסת ומשרדי הממשלה יהיו המגרש הביתי שלו.

מועמד לראשות המועצה האזורית הגלבוע.גילי עוז
כאמור את לימודיו בביה"ס סיים בערך בכתה י' אז החל לחלק את זמנו בין ברכות הדגים ללימודים. בכתה יא' החלוקה נגמרה לטובת ברכות הדגים.את ערכי אהבת הארץ והנאמנות לחברים ולמקום בו גדל קיבל במדגה, לא בבית הספר.
לדבריו: "לבית ספר שכל עניינו במצוינות והישגים, אין זכות קיום. בית ספר צריך להיות גורם מחנך ומעצב ערכית, מוסרית וחברתית. בי"ס אינו מסננת ואסור לנו לאפשר מצב שבו ילדים נושרים ממערכת החינוך בגלל קשיים או ציונים נמוכים".

• בצבא עד היום הוא נחשב לאחד הלוחמים  הנועזים

את שירותו הצבאי עשה בסיירת הנח"ל. בתחילת שנות התשעים היחידה עמדה בחזית הלחימה בטרור בשטחים ובלבנון. חבריו ומפקדיו מספרים כי עד היום הוא נחשב אולי לאחד הלוחמים  הנועזים ביותר שצמחו בה. כבר שם האומץ, הקשיחות והיצירתיות, הובילו אותו להישגים מבצעיים מרשימים. לקראת קץ שירותו הצבאי מונה למפקד צוות הלוחמים של היחידה. אף שלא היה קצין, המח"טים בגזרות השונות הכירו אותו היטב וביקשו אותו ואת הצוות שלו כאשר היו מבצעים חמים על הפרק.

בניגוד לתחזיות מוריו ומחנכיו בביה"ס, אחרי מספר שנים בחו"ל חזר הביתה, השלים לימודיו ועשה תואר במשפטים. כיום שותף במשרד עוה"ד עוז לוטן עינב אבידור ושות'. כבן ההתיישבות, היה ברור לו מתחילת דרכו כי יתייצב בחזית המאבק למען החקלאים, ואכן מזה מספר שנים הוא אחד מעוה"ד הבולטים והמוערכים בתחום זה.

10984981_899499946759480_8988313938723027440_n
גילי עוז חורש את השטח

• יש מי שדואג להפוך את החקלאים ל"אויב העם".

בשנים האחרונות עורך דין עוז ומשרדו מייצגים בדרך כלל את ועדי היישובים ברחבי המועצה, הן היישובים הוותיקים והן החדשים. עוז מציין כי למרות שלא היה מעורב במועצה מבחינה פוליטית, הרי שבקרב הוועדים ותושבי המועצה הוא מוכר מאד מה גם ששכבת הגיל שלו מרגישה שעכשיו הגיעה תורה להנהיג את המועצה.
אפשר להגיד כי עוז מקדיש את חייו לשמירה על זכויות החקלאים, או יותר נכון למלחמה בניסיונות של הממסד לפגוע בחקלאים: "בשנים האחרונות יש מי שדואג להפוך את החקלאים ל"אויב העם".
הפכו אותנו לאחד הגורמים המרכזיים לבעיות במדינה: אנחנו אחראים ליוקר המזון, ליוקר הדיור, למחסור במים, אנחנו מתעללים מבוקר עד ערב בבעלי חיים, בעובדים הזרים ועוד ועוד.
הכל הבל הבלים. עוד מעט החקלאים יואשמו גם במצב הביטחוני של מדינת ישראל. המגזר החקלאי נמצא במאבק, יש האומרים קיומי, והוא צריך לגייס את כל מה ומי שיש לו כדי לנצח במאבק הזה. ראשי הארגונים, ראשי התנועות המיישבות, חברי כנסת, שרים וגם משפטנים". עו"ד גיל עוז הנו עו"ד צעיר יחסית אולם תביעת האצבע שלו ניכרת בכל מקום בו נדרש לסייע.
כך למשל כשארגון מגדלי העופות שכר את שרותיו להילחם בבג"ץ כנגד הרפורמה בענף העופות המטילות, טען עו"ד עוז שעל ארגוני החקלאים להתאחד ולעתור לפסילת חוק צער בעלי חיים משום שהוא מהווה את הבסיס לרפורמות שפוגעות בחקלאים וזאת מבלי שיש בחוק פיצויים. עו"ד עוז: חוק צער בעלי חיים הפך לכלי נשק שמופנה חדשות לבקרים נגד החקלאים. דינו או תיקון או ביטול".

• צריך להנהיג את המועצה לפי עקרונות אחרים

כאמור,בחודשים האחרונים החליט עוז שאת הרצון שלו לשנות העולם יעביר לשינוי במועצה האזורית הגלבוע. לפני מערכת הבחירות שנערכה לפני כשנה,בדק אפשרות לחבור לאחד המועמדים אבל הבין שהמערכת הפוליטית של המועצה רחוקה ממנו וכדי לשנות צריך ליצור משהו חדש, נקי מכל עקבות פוליטיות כאלו ואחרות.
החדשנות שלו היא, לדבריו, הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות למועצה בעידן שאחרי עטר.

הוא, בניגוד לארבעת המועמדים, לא מזוהה עם מגזר מסוים ולא נמצא בבעיה של חבירה עם מגזר מסוים בגלל משקעים כאלה ואחרים.
הוא ישנה ויהפוך את המועצה האזורית הגלבוע למקום שיהיה נעים יותר וטוב יותר לחיות בו: "המועצה שלנו אמורה להגיע בשנים הקרובות ל– 50 אלף תושבים בקירוב ובגודל הזה צריך להנהיג את המועצה לפי עקרונות אחרים על בסיס של שלושת ה'שינים' – השקיפות, שוויון והשירות.

• כל החלטה שנקבל במועצה תהיה בשיתוף התושבים ובשקיפות

השקיפות היא הבסיס לכל מינהל תקין בכל מוסד ,וכל החלטה שנקבל במועצה כשאבחר תהיה בשיתוף התושבים ובשקיפות מלאה. לצד עיקרון השקיפות יעמוד עיקרון שוויון. זה לא סוד שישובים כאלה ואחרים במועצה חיים כבר הרבה שנים בהרגשה שישובים אחרים מקבלים יותר. הבסיס של ההרגשה הזו היא העובדה שלכל אוכלוסייה במועצה יש את הנציגים שלה בהנהגה. אז פעם אחת אני אבטל את ההרגשה הזו כשאציג מנהיגות של כל תושבי המועצה. פעם שנייה השקיפות שתהיה נר לרגלינו תציג את חלוקת המשאבים בצורה שווה וברורה לכל. הצלע השלישית הוא השירות לתושב שיהיה הבסיס לכל העבודה שנעשה במועצה כשאבחר לראשות המועצה". אולי הדברים נשמעים לקוראים קצת תלושים מהמציאות, אבל הקמפיין של גיל עוז נמצא כבר בעיצומו ומזה חודש וחצי הוא "חורש" את המועצה ולדבריו הוא מתקבל בכל מקום באהדה רבה ובהרגשה שדווקא זה שלא התערבב בביצה הפוליטית, יהיה זה שיוביל את המועצה האזורית הגלבוע לעתיד טוב יותר.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|