עונת השיפוצים בפתח, איך לעבור את זה יותר בקלות?

רגע לפני שאתם מתחילים בתכנון שיפוץ הבית שלכם, מעצבת הפנים עדי זילברברג נותנת לכם כמה עצות איך לחסוך ולתכנן באופן יעיל ובעיקר, איך בכל זאת אפשר לעבור את תקופת השיפוץ בצורה רגועה יותר וזורמת. צילום נטלייה די

בשלב כזה או אחר בחיינו אנו בונים/משפצים/משדרגים בית, עסק, משרד או כל חלל אחר .

רק בסיום תקופת השיפוץ, מתחוור לנו, למעשה , כמה אנרגיות הושקעו בתהליך, בין אם בתיאום אנשי המקצוע: מי נכנס לפני מי, מי סיים את עבודתו, מי "הבריז" ובין אם מדובר ב" מסע מפרך" של קניית חומרים ואז הדאגה לסנכרון הגעתם בזמן, לוודא שמה שהוזמן אכן הגיע ואם כבר הגיע אז האם הגיע בשלמותו?!

בנייה עם בלוקים שבורים ומפתח (דלת) עקום
בנייה עם בלוקים שבורים ומפתח (דלת) עקום

בשורה התחתונה, תהליך השיפוץ הוא תהליך מתיש, בין אם הוא קצר או ארוך, וכרוך ב"מסע ייסורים לא פשוט לנפש האדם" ולכל הסביבה שחווה אותו.

• אז איך בכל זאת אפשר לעבור אותו בצורה רגועה יותר וזורמת?

ראשית,  ניתן ללמוד מניסיון העבר שלנו או פשוט ללמוד מניסיון של אחרים.

תהליך שיפוץ לא עושים לבד!! בטח כשמדובר בסכומי כסף גדולים שחסכנו כמעט מחצית מחיינו על מנת לבנות את בית חלומותינו או להשבחת הנכס שלנו. שיפוץ עושים אך ורק אחרי התייעצות עם אנשי מקצוע שמקבלים עליהם המלצות חמות ורואים ובודקים את טיב עבודתם (איש איש בתחומו).

אם אין בידינו את הכלים או את הידע בכדי להבחין באיכות, חובה לקחת אדם מקצועי לבדיקה. אל לנו לפעול מרגש. היכולת שלנו לאמוד את  תהליך השיפוץ באופן ריאלי או שכלתני נמוכה ביותר, אלא אם כן אנחנו בעלי ניסיון ו/או בדקנו והתייעצנו עם אנשי מקצוע מהתחום.

הקפדה על "הפרטים הקטנים"
הקפדה על "הפרטים הקטנים"

חשוב להבין, תהליך של שיפוץ הוא תהליך מייגע בשל היותו כרוך בהקפדה ותיאום של פרטים רבים ובמיוחד בשל העובדה שתחום השיפוצים והבניה פרוץ וחשוב להבחין בין אנשי המקצוע ל"חאפרים".

אחד השיקולים המהותיים בתהליך זה הוא : כסף (בעיקר כשעבדנו מאוד קשה בשבילו).

גימור ריצוף איכותי וחיבורי שיש ברמה גבוהה
גימור ריצוף איכותי וחיבורי שיש ברמה גבוהה

לכן, אנחנו צריכים לחשוב בתבונה אילו אנשי מקצוע אנחנו בוחרים. בניגוד לתפיסה הרווחת שעלינו לבחור את הצעת המחיר הזולה ביותר, חשוב לזכור שבחירה שכזו לא בהכרח תהווה חיסכון בייחוד אם נצטרך לחזור על העבודה פעמיים. אז למעשה לא רק שלא חסכנו כסף אלא הוצאנו הרבה יותר בתוספת עוגמת נפש נכבדת..

כמו כל דבר בחיינו אותו מתכננים ואליו נערכים, גם את תהליך השיפוץ יש לתכנן ולפרוט לפרטי פרטים.

נתחיל בכך שנשכור את שירותיו של מתכנן. המתכנן יכול להיות אדריכל או מעצב פנים (תלוי בגודל הפרויקט וסוגו) בין אם לליווי הפרויקט והתהליך  לכל אורכו או לפחות להכנת  תכניות עבודה לאנשי המקצוע בשטח.

למה דבר זה חשוב מאין כמוהו?


כשקיימות תכניות מסודרות, החשמלאי יידע בדיוק היכן למקם את נקודת החשמל וגובהה, האינסטלטור יבין אם יש צורך בהכנה לאסלה סמויה או לאסלת מונובלוק. משום שרק עם תכניות עבודה מסודרות, אנשי המקצוע בשטח יבינו את תפקידם ולא יהפכו להיות גם הם מעצבים או מתכננים (אלא אם כן שכרנו את שירותיו של קבלן שהוא גם אומן במקצועו). המתכנן (אדריכל או מעצב) יספק לנו גם חוברת של כתב כמויות שעל פיה (ורק על פיה)  ניתן לאמוד את עלות השיפוץ באופן המדויק ביותר


כשקיימות תכניות מסודרות, החשמלאי יידע בדיוק היכן למקם את נקודת החשמל וגובהה, האינסטלטור יבין אם יש צורך בהכנה לאסלה סמויה או לאסלת מונובלוק. הרצף יידע בדיוק איך להניח את האריחים ברצפה והנגר יקבל מידות מדויקות לפריטי נגרות. למעשה כל אחד מאנשי המקצוע ימלא את תפקידו בהתאם להתמחותו.

המתכנן (אדריכל או מעצב) יספק לנו גם חוברת של כתב כמויות שאיתה (ורק איתה)  ניתן לאמוד את עלות השיפוץ באופן המדויק ביותר. כך נצליח לשמור על תקציב השיפוץ, לא לחרוג ממנו משמעותית ולהיות מופתעים מכל מיני עלויות שלא לקחנו בחשבון.
חשוב מאוד שרק לאחר שיש בידינו תכניות עבודה+ כתב כמויות, אנחנו מתחילים לחפש אנשי מקצוע. את ההמלצות שאנו מבקשים מומלץ לבקש מאנשים שאנחנו סומכים עליהם ועדיין חשוב  ללכת לבדוק את העבודה בשטח ואת טיבה!!! בעיקר של אנשי הגמרים: גבס, רצפים, צבעים, נגרים וכו'.

• חשוב לשכור שירותי מפקח בנייה

כשמדובר בשיפוץ של פרויקט גדול (בניית בית חדש, שיפוץ מבנה עד היסוד) אל לנו להתפשר וחשוב ביותר לשכור גם את שירותיו של מפקח בנייה, למה? כי אין לנו זמן להיות כל היום בשטח בכדי לפקח על הפועלים, הקבלן לא תמיד נוכח ובעיקר כי לא תמיד אנחנו מבינים את תהליכי העבודה שאנשי המקצוע צריכים לעבוד על פיהם או יודעים בדיוק מה טיב החומרים שהקבלן מביא לשטח.  הפסד ימי העבודה שלנו עצמינו גורם לנו, למעשה,  להפסיד כסף  רב מאוד (זמן שווה כסף).

חשוב לקחת בין 3-4 הצעות מחיר על מנת לאמוד את המחירים בשוק, ולבחור את אנשי המקצוע לא רק על פי שיקול המחיר וטיב העבודה אלא בעיקר על פי אמינות ויושרה.

לאחר שבחרנו את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבורנו – יש לערוך לוח זמנים. אנחנו שואלים כל אחד מאנשי המקצוע "כמה זמן להערכתו תמשך עבודתו בשטח" ובאופן הזה למעשה נוכל לאמוד את זמן השיפוץ ואורכו.

תקופת השיפוץ יכולה להיות בשליטה מלאה או בחוסר שליטה מוחלט. לנו יש את האפשרות לבחור איך אנו רוצים לעבור אותה..

בהצלחה…

עדי זילברברג: מתכננת ומעצבת פנים המתמחה בעיצוב חלל וזרימה במרחב
ניתן לפנות בשאלות וקביעת פגישת ייעוץ במייל: adizilberberg@gmail.com
או בטלפון 050-2600627

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|