עונש מקורי: כך יעשה לקבלן בניין שנתפס מעסיק שוהה בלתי חוקי

השוהה הבלתי תושב ג'נין, נעצר בתום מרדף משטרתי אחר רכב, קבלן הבניין מהאזור נדרש להציב מצלמות בעקבות לכידת השב"ח

משטרת ישראל הגבילה הבוקר את השימוש באתר בניה בשכונה החדשה בעיר טבריה בשל העסקתו של שוהה בלתי חוקי תושב ג'נין. לדברי המשטרה, כניסה של שוהים בלתי חוקיים לשטחי מדינת ישראל שלא נבדקו על ידי הרשויות ושאין ברשותם את האישורים הנדרשים, יש בהם פוטנציאל סכנה לפעילות פלילית וחבלנית.
בהודעת המשטרה נכתב: "לפני כשבוע, בפעילות יזומה של שוטרי משטרת ישראל הבחינו השוטרים ברכב שברולט שעורר את חשדם. השוטרים סימנו לנהג הרכב לעצור ולאחר שהשוטרים ביקשו לברר פרטים לגבי שני גברים שנסעו ברכב, נהג הרכב האיץ את רכבו ונמלט מהמקום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתום מרדף הרכב נעצר ושלושת יושבי הרכב (נהג הרכב ושני הנוסעים) נמלטו. לאחר מרדף רגלי שביצעו השוטרים נעצר נהג הרכב וחשוד נוסף שהוברר כי הינו שב"ח. מחקירה שנפתחה עלה כי שני השב"חים עבדו באתר בניה בשכונה החדשה בטבריה".
במשטרה הוסיפו כי לקבלן הבנייה בוצע שימוע באתר ולאחר בחינת כלל השיקולים ובכדי למנוע העסקת שב"חים הוחלט להשית עליו בין היתר: הפקדה כספית בשווי של 50,000 שקלים, הצבת מצלמות בכניסה לאתר הבניה, ומינוי מפקח שיוודא כי העובדים באתר הם בעלי אישור שהייה בישראל כדין. בנוסף באמצעות מחלקת התביעות במשטרת ישראל הוגשו כתבי אישום כנגד השב"ח והמסיע.
עוד הוסיפו במשטרה: "משטרת ישראל תמשיך במאבקה בכל גורם המסייע להגעה ולשהות שב"חים בשטח מדינת ישראל, בדגש על מסיעים, מלינים ומעסיקי שב"חים ותבצע שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם העבריינים".