עלתה על הפסים: נסיעת מבחן לרכבת העמק

במהירות של 120 קמ"ש דהרה השבוע רכבת העמק המחודשת בתוואי שבין חיפה-עפולה ובית שאן –במהלך נסיעות המבחן. אילן רוזנפלד, מנהל פרויקט מסילות מטעם נתיבי ישראל: "בימים האחרונים החלנו בדיקות הרצה. אנו מבצעים בדיקות של הגיאומטריה של התוואי, וכן, מבצעים בדיקה של כל מכשירי הקשר הנמצאים על הקטר"

ביום ראשון החלו נסיעות המבחן הראשונות של רכבת העמק במהירות גבוהה של כ- 120 קמ"ש, בין חיפה לבית שאן, במסגרת שלב ג' של הפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, להקמת הרכבת החדשה בהשקעה של 4 מיליארד שקלים.
נסיעות המבחן החלו השבוע עם השלמת עבודות התשתית להקמה של הרכבת במהירות של עד- 120 קמ"ש בתוואי המסילות החדשות. נסיעות המבחן מבוצעות בפיקוח וניהול של  מהנדסים בכירים בנתיבי ישראל, מנהלי הפרויקט ומהנדסים מומחים מחברת הרכבות הגרמניתDB" " באמצעות קטר רכבת ישראל.

• בעוד מספר חודשים תצא הרכבת לדרך באופן רשמי

בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי העבודות נמצאות בשלבי גמר הפרויקט ועם השלמת נסיעות המבחן ובדיקות הבטיחות המתבצעות ברמה הגבוהה ביותר, בסטנדרטים בינלאומיים, תדהר רכבת העמק החדשה בין בית שאן לחיפה. ברמה הלאומית תשרת מסילת רכבת העמק החדשה את מפעלי העמק והבקעה, שיקושרו למערכת המסילות הארצית, במהלך שיעודד באופן טבעי את הפיתוח הפריפריאלי.
צוות מנצח. מהנדסי נתיבי ישראל, החברה הגרמנית DB ורכבת ישראל. צילום: חברת נתיבי ישראל
צוות מנצח. מהנדסי נתיבי ישראל, החברה הגרמנית DB ורכבת ישראל. צילום: חברת נתיבי ישראל
הנסיעות הנוכחיות בדקו בטיחות, ציוד ונוחות. הנסיעות גרמו להתרגשות עצומה בקרב תושבי העמק הוותיקים שעוד זוכרים מילדותם את רכבת העמק החיג'אזית המיתולוגית שהוקמה באת השלטון הטורקי. מדובר באותה רכבת אשר פעילותה הופסקה ב-1951 ושבחודש נובמבר תשוב ככל בנראה לפעילות סדירה ורשמית.
אילן רוזנפלד, מנהל פרויקט מסילות מטעם נתיבי ישראל סיפר השבוע: "בימים האחרונים החלנו בדיקות הרצה. אנו מבצעים בדיקות של הגאומטריה של התוואי, אותם 60 ק"מ מחיפה לבית שאן וכן, מבצעים בדייקה של כל מכשירי הקשר הנמצאים על הקטר". נסיעות המבחן ימשכו במהלך הימים הקרובים ולקראת החודש הבא הבדיקות תושלמנה. בסיומן, הרכבת תעבור לרשות רכבת ישראל. אני מאמין, הוסיף רוזנפלד: "שבעוד מספר חודשים תתחיל הרכבת לנסוע לנוחיותם של האזרחים"
אילן רוזנפלד, מנהל פרויקט מסילות מטעם נתיבי ישראל
אילן רוזנפלד, מנהל הפרויקט מטעם נתיבי ישראל
בניית רכבת העמק היא אבן דרך נוספת בפיתוח הגליל ובנוסף מעוררת התרגשות רבה היות ועל חלקים ממנה נסעה רכבת העמק המיתולוגית. "במהלך העבודה נמצאו שרידים מהרכבת הישנה ומבנים שונים שחלק מהן חברת נתיבי ישראל שיחזרה" סיכם רוזנפלד.
לעת עתה הרכבת תעבור ותעצור בחמש תחנות: לב המפרץ בחיפה, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן. בהמשך יבנו תחנות נוספות שאחת מהן תהיה בנשר.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עוד תמונות מנסיעת המבחן של רכבת העמק: