עוזרים לשוהם לנצח את הסרטן

זמן קצר לאחר שחלה בקורונה, הבחינה דקלה ביטון מעפולה, בנפיחות בצווארו של בנה שוהם בן ה-12. בתום סדרת בדיקות קיבלה היא ובעלה רועי את הבשורה הקשה: גידול ממאיר אותר בגופו של בנם – שלקה בסרטן לימפומה. בשנים האחרונות מתמודדת המשפחה בכבוד ועמל רב עם הסדרי פשיטת רגל, אך המציאות הנוכחית טרפה את הקלפים. בזמן שבנם עובר טיפולי כימותרפיה בביה"ח שניידר – ההורים מתקשים לעבוד ולהתפרנס. בימים אלה קהילת עפולה נרתמת לסייע לשוהם ומרגשים את בני המשפחה. "השם חייב לשמוע זעקה של אמא", אמרה השבוע האם דקלה

"כשגילינו אחרי בדיקות ששוהם חלה בסרטן לימפומה עשיתי איתו שיחה והבטחתי לו: שלא ידאג, כי אני אהפוך רקיעים, אקרע את השמיים, אקרא לכל הצדיקים, אבכה ואתפלל כל כך חזק עבורו": את המילים המרגשות הללו חשפה השבוע דקלה ביטון מעפולה, אמו של שוהם, ילד מקסים בן 12 שמתמודד בגבורה עם מחלת הסרטן.
השנים האחרונות לא הקלו עם המשפחה שמגדלת בחום ובמסירות רבה עוד ארבעה ילדים. אב המשפחה רועי עובד בשירותי בריאות כללית במחוז צפון, ודקלה היא עצמאית בתחום הקוסמטיקה.

שוהם ביטון. צילום: אלבום פרטי
שוהם ביטון. צילום: אלבום פרטי

רועי היה בעבר בעליו של עסק שליחויות אך למרבה הצער הוא נקלע לקשיים ומזה 3 שנים הוא מצוי בתהליך של הסדר פשיטת רגל.
בטרם התגלתה המחלה של שוהם מצב הכלכלי של המשפחה היה מורכב, אך עדיין – עלה בידה של המשפחה להתמודד עמו בכבוד.
תקופת הקורונה שינתה את המאזן בבית משפחת ביטון: בעת שרועי החל לעבוד בכללית, המשבר לא פסח על העסק העצמאי של דקלה.
בזמן שההורים נאבקו על הרצון להתייצב כלכלית, ניחתה על המשפחה בשורה קשה, כזו שמופיעה בסיוטים של כל הורה.

• "ההלם היה גדול"

"אני ושוהם חלינו בקורונה", סיפרה האם על הרגע שחייה השתנו, "במהלך הבידוד, הבחנתי בנפיחות בצווארו. בתחילה סברנו שאולי מדובר בעקיצה אך יום למחרת כבר הגענו למיון במרכז הרפואי העמק בעיר, שם עלה החשש, בתום סדרת בדיקות, כי ככל הנראה מדובר בגידול ממאיר בשלב מתקדם. ההלם היה כה גדול, בפרט נוכח העובדה שמדובר בשלב מתקדם – שכן לא היו כל סימנים מקדימים אחרים.
רועי: "כמובן שמהרגע שנודע לנו כי שוהם לקה בסרטן המשפחה כולה נרתמה לסייע ולתמוך בו. האחים שלו אוהבים ודואגים לו מאד ואנחנו כאן גם בשבילם ועבורם".

• "הייתי חייבת להמשיך לתפקד עבור שוהם"

בעת האחרונה שוהם החל לעבור טיפולים כימותרפיים במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. אותם טיפולים צפויים להימשך מספר חודשים. המציאות הזאת והעובדה שהזוג מתנייד על קו עפולה – פתח תקווה, לא מאפשר להם כמעט לעבוד ולפרנס את משפחתם.
גם בזמנים קשים, בעת שהעסק של רועי נסגר ובמהלך הקורונה, דקלה, אישה מאמינה, מעולם לא חשבה לבקש סיוע כזה או אחר, אך היא הבינה שהנטל הכספי לא יאפשר להם להיות צמודים לבנם היקר להם מכול- ולהעניק לו וליתר הילדים את המעטפת ההורית הכל כל חשובה בתקופה מאתגרת שכזו.
בצעד חושפני, לא פשוט וראוי להערכה דקלה אזרה המון אומץ ותעצומות נפש ופנתה השבוע בהודעת וואטס-אפ לקבוצה הכיתתית – בה שוהם לומד.
האם כתבה בהודעה: "אוי איזה שיעורים אתה מעביר אותנו השם. מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהבת חשיפה, לא אוהבת לשתף ולדבר על עצמי, ולא אוהבת לבקש עזרה. תמיד הייתי לוחמת שעושה הכל לבד, הכל רק להחזיק את הראש מעל המים. ועכשיו, אפילו שבעודי כותבת את המילים האלו הבטן שלי מתהפכת, אני פונה אליכם לעזרה. עם גילוי המחלה האדמה רעדה מתחת לרגליי. גם אם בתוכי לא יכולתי לתפקד הייתי חייבת להמשיך עבור שוהם ובשביל ארבעת הילדים הנוספים שלי שזקוקים לאמא….תודה רבה לכל מי ששם בשבילנו למשפחה לחברים לצוות החינוכי המקסים והילדים המדהימים מהכיתה והשכבה…".
ההודעה של דקלה צברה תוך זמן קצר תהודה ורבים מחברי הקהילה בעפולה, הורים בבתי הספר, חברים ומכרים נרתמו ותרמו את חלקם. השבוע אמרו בני המשפחה כי הם מאוד מתרגשים ומודים לכל אחת ואחד שהתנדבו לסייע.

לתרומה למשפחת ביטון: כל מי שיכול לעזור בתרומה קטנה כגדולה. בנק דיסקונט – סניף 002 חשבון 155803605.