עובד נור במכתב לביבי ואבו מאזן: "הגלבוע הוא מודל לחיים משותפים"

נור וראשי רשויות נוספים חתמו על מכתב שנשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו וראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. המטרה: יצירת הידברות והשבת השקט. "הגלבוע הוא מודל לחיים משותפים ושותפות דרך של יהודים וערבים, שחיים בהרמוניה וסובלנות", אמר השבוע נור

על רקע המתיחות הביטחונית ואירועי הטרור הרבים שפוקדים את ישראל בימים האחרונים, חתם ביום ראשון השבוע עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, על מכתב שנשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. על המכתב חתמו מספר ראשי רשויות מקומיות הקוראים לשני המנהיגים לקיים פגישה משותפת, להתחיל תהליך של הידברות ולהביא בשורה לשני העמים.


"הגלבוע הוא מודל לחיים משותפים ושותפות דרך של יהודים וערבים, שחיים בהרמוניה וסובלנות. אמשיך להירתם לטובת תהליכים המקדמים דו-קיום, ואני מודה לכל השותפים לעשייה – ביחד אנו מובילים חיים של שלום ושכנות טובה", אמר נור.


במכתב נכתב בין היתר: אנו החתומים מטה, ראשי רשויות יהודיות, ערביות, דרוזיות וצ'רקסיות, החיים בגליל בדו קיום וחיים משותפים, פונים אליכם במכתב כנה מתוך רצון שלנו ושל תושבנו לחיים שלווים ומשגשגים. בכל שגרת יומנו, אנו עושים ופועלים יחד למען דו קיום, וחיים משותפים ברי קיימא, וחרף האירועים רוב תושבנו סולדים מאלימות ודוגלים בסובלנות. עם זאת, בימים האחרונים אנו שרויים בדאגה רבה נוכח המתרחש ברחובותיה של ישראל והמציאות בכלל. אנו מאמינים, שפגישה אמיצה בין שני המנהיגים יכולה להוביל את כולנו ממצב של משבר להזדמנות. לדעתנו, פגישה בינכם תוביל תהליך של הידברות, שבידה להביא תקווה ובשורה לשני העמים. אנו מוכנים להירתם ולהוות גשר לשלום בין העמים ונודה לכם כי תקבלו משלחת יהודית-  ערבית מהגליל, כדי לשמוע את דעותינו והצעותינו", לשון המכתב.