הפרות הסדר לא פסחו על הגלבוע, שמשת כבאית נופצה במוקייבלה. עובד נור: "לא מקלים ראש באירועים"

מספר הפרות סדר נרשמו אמש בכפרים שבשטח שיפוטה של המועצה האזורית גלבוע. במוקיבלה נרגמה כבאית באבנים ושמשתה נופצה. ראש המועצה עובד נור צפוי לערוך היום ישיבה להערכת מצב, יחד עם נציגי כוחות הביטחון. צילום: דוברות משטרת ישראל

כמו באזורים רבים בישראל, גם באזור הכפרים במועצה אזורית גלבוע התמודדו אמש עם מספר הפרות סדר – בין היתר בקטע הכביש בין הכפרים טמרה ונעאורה ובמוקייבלה. באירועים נרשמו יידוי אבנים, הבערת צמיגים וניסיון והפרות סדר נוספות. מספר מתושבי היישוב הקהילתי גן נר הביעו את מחאתם על האירועים והפגיעה הקשה במרקם החיים המשותפים.
אחרי לילה לא שקט, כינס הבוקר ראש המועצה עובד נור את מנהלי בתי הספר, המורים והמדריכים, לצד הנהגות היישובים, כולל ועדים, חברי מליאה ועוד, למיתון האווירה והבטחת השקט ביישובים.
מדוברות הגלבוע נמסר כי מתקיימת היערכות לצורך עמידה בכניסות ליישובים תוך אמירה המזכירה שכולנו אחים וקוראים לשמירה על האחווה, החיים המשותפים ותחושת הביטחון.
במקביל זימן להיום ראש המועצה פגישות עם מפקדי הצבא, המשטרה וכוחות הביטחון הרלוונטיים להערכת מצב והיערכות בהתאם.

בכפר מוקייבלה נופצה שמשת כבאית

בנוסף, כונסה הנהלת המועצה להנחיות רלוונטיות, וצוות החירום המועצתי מלווה את האירועים מקרוב.
לצד כל זאת, ניתנה הנחיה להמשיך בפעילות השגרתית הפורמאלית והבלתי-פורמאלית בגלבוע, מתוך רצון לשמר, לעגן ולבטא את השפיות בגלבוע.
לעת עתה אין חסימות ואין הנחיות מיוחדות המונעות, מגבילות תנועה או אוסרות פעילות, כולל לימודית בגלבוע. אין צורך לפתוח מקלטים, אך טוב לשמור על עירנות ולדווח על כל דבר חשוד.

עובד נור
"אנחנו בקשר רצוף עם כל הגורמים הרלוונטיים וערוכים להתמודדות עם כל תרחיש". עובד נור

עובד נור, ראש המועצה: "אנחנו עוקבים ברגישות אחרי הנעשה בארץ בכלל ולא מקלים ראש באירועים המאתגרים ברחבי המועצה. יחד עם זאת, אנחנו מאמינים בחוסן המחוייבות של כולנו לחיי האחווה והשותפות בחלקת האלוהים שלנו. אנו מבקשים לשמור על הגלבוע כמקום בטוח לתושבינו ולהיות עיר מקלט למי שניתן להציע לו מקלט. אל לנו לתת למתסיסים לפגוע בערכים החשובים לנו. בכל מקרה, אנחנו בקשר רצוף עם כל הגורמים הרלוונטיים וערוכים להתמודדות עם כל תרחיש. כרגע, יש כמה אירועי שריפות ברחבי המועצה ואף כמה מקרים בודדים של יידוי אבנים. האירועים בשליטה כאמור".

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|