עדה לפיגוע דקירה בעפולה פוצתה על ידי המוסד לביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הכיר בעוברת אורח שהייתה עדה לפיגוע דקירה של חייל בעפולה. בעקבות האירוע היא החלה לסבול מחרדות ולאחרונה הוכרה כנפגעת פעולות איבה

 

בחורה שהייתה עדה לפיגוע דקירה בעפולה לפני כשנתיים במרכז העיר עפולה והחלה לסבול מחרדות הוכרה ע"י המוסד לביטוח לאומי כנפגעת פעולות איבה וזה פיצה אותה בסכום של כ-77,000 ₪
בשמיני לאוקטובר 2015 התהלכה א', תושבת עפולה בשד' ארלוזורוב בעיר. לפתע הגיע מחבל ודקר חייל. א' הייתה קרובה לאירוע הדקירה, לא נפגעה פיזית, אולם נכנסה להיסטריה. האירוע עצמו הוכר כאירוע טרור ופורסם בכל אמצעי התקשורת.
עם הזמן, ובעקבות האירוע החלה א' לסבול מחרדות, סיוטים ומתופעות אופייניים לפוסט-טראומה (PTSD). א' החלה לקבל טיפולים פסיכולוגיים ואף ליטול תרופות הרגעה. תופעות החרדה לא עזבו את א' גם בחלוף חודשים רבים.

עו"ד יוסי ניזרי
עו"ד יוסי ניזרי

בעקבות זאת, א', באמצעות עוה"ד יוסי ניזרי מעפולה, הגישה תביעה לביטוח לאומי על מנת שיכיר בה כנפגעת איבה. ביטוח הלאומי, לאחר שבחן את המקרה ולאחר שהומצאו לו כל הראיות העובדתיות והרפואיות, הכיר בסופו של יום בא' כנפגעת פעולות איבה.
ועדה רפואית של הביטוח הלאומי שבדקה את א' קבעה לה נכות רפואית צמיתה בשיעור של 10% וזיכה אותה במענק חד פעמי של כ-77,000 ₪.
לדברי עו"ד ניזרי, אנשים רבים שהיו עדים לתופעות טרגיות קשות, ולא רק אירועי טרור, מפתחים עם הזמן תופעות פוסטראומטיות המגיעות לכדי נכות נפשית אשר אמורה לזכות אותם בפיצוי מכל מיני גופים כגון, ביטוח לאומי, חברות ביטוח וכיו"ב. "כל מקרה ראוי שייבדק לגופו של עניין”, סיכם עו"ד ניזרי.