עבר, הווה, עתיד: מסלול בשביל סובב כינרת מהגרין ביץ' למגדלא

קחו את המקל ואת התרמיל וצאו לטיול משפחתי מגבש במיוחד. צילום: רשות הכינרת

ברשות הכינרת ממליצים על מסלול מרתק המשלב בין ההיסטוריה להווה וציפייה לעתיד על שפת הכינרת. כיום, מעבר לחשיבותה ההיסטורית, קיימת פעילות אינטנסיבית לשמירת ההווה, המאזן האקולוגי והמגוון הביולוגי, בתא שטח רגיש ובעולם המשתנה. דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ על מסלול המשלב היסטוריה ועתיד בשביל סובב כינרת מהגרין ביץ למגדלא. את הרכב משאירים ברחבת החנייה, שבין חוף הדקל לגרין ביץ'.
יורדים לחוף וצועדים על פי סימון 'שביל סובב כינרת' צפונה, חוצים את הגרין ביץ' ואת חוף בורה בורה, ממשיכים בצמוד למבנה בית ההארחה של ימק"א (תנועה נוצרית שנוסדה ב- 1844 ומטרתה לחבר בין צעירים נוצרים ברחבי העולם ולאפשר להם חיים בריאים וקהילתיים).
ממשיכים לצעוד לאורך השביל בקו החוף, כשמשמאל האגם, לעבר מתחם הכנסייה הרוסית. מדובר במקטע מרהיב ומיוחד, רווי מעיינות נובעים לכיוון האגם וניתן לשכשך רגליים.
לאחר הכנסייה הרוסית, חוצים את נחל רקת המנקז את החלק הדרומי של בקעת ארבל ומהווה חיץ בין בקעת ארבל לרמת פורייה, ממשיכים בחלק התחתון מתחת לחומה על סימוני השביל בקו גבול בין חלקות פרטיות לשטח הציבורי. אחרי כ- 600 מטר, עוברים בין כמה פרדסים, מגיעים לסימון שבילים על שער בו עוברים למקטע קסום, עם פיקוס ענק ומבנה עתיק- באר אנטיליה, בעלת אמת מים שפעלה על פי הערכות בתקופה העותמאנית. ממשיכים בסימון השבילים של סובב כינרת, עולים על גשרון קטן ונצמדים למתקן של מקורות, עוברים בצמוד למתקן ממזרח ונצמדים למעקה הבטון-המוביל המלוח, מערכת הטיית מים מלוחים מהכינרת שנועדה להקטין את מליחותה.
ממשיכים עוד כקילומטר כשמימיננו שמורת טבע סלע הנמלה, ברקע הרי הגולן. בסוף דרך העפר מגיעים לשני שערים, השער השני מסמן את סיום המסלול בסמוך לאתר הארכיאולוגי הנוצרי מגדלא, עם שרידים מישוב עתיק וביתה של מריה מגדלנה (ביקור באתר בתשלום)
יש להצטייד במים, כובע ונעליים נוחות לצעדה. דרגת קושי: קלה.

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|