סרט ורוד במרפאות כללית לאישה: החודש הוקדש לגילוי מוקדם של סרטן השד

מרכזי בריאות האישה של כללית מחוז צפון ציינו את חודש אוקטובר שמוקדש לגילוי מוקדם של סרטן השד על ידי קישוט המרפאה בבלונים בצבע ורוד, צבע הסרט של סרטן השד

במרפאת עומר בעפולה כמו בכל שאר מרכזי בריאות האישה במחוז הצפון, ציינו את חודש אוקטובר  כחודש המוקדש לגילוי המוקדם לסרטן השד. מנתוני רישום הסרטן הלאומי בישראל עולה כי כיום ישנה עלייה בסיכון המצטבר לחלות בסרטן השד, מידי שנה מאובחנות יותר מ – 4,500 נשים החולות בסרטן שד. סרטן השד שכיח יותר בקרב נשים בגילאים 50 ומעלה, כ – 75% מהחולות מאובחנות, אך כ – 21% מאובחנות מתחת לגיל 50.
ד"ר אפרת ברון הר לב- מנהלת הרפואית של כללית מחוז צפון: "אנו ממליצים לכל אישה מעל גיל 50 לעבור בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים, ולנשים הנמצאות בסיכון עם רקע גנטי למחלה, החל מגיל 40. וזאת כדי להגדיל את סיכוי הגילוי של ממצאים סרטניים בשלב מוקדם, דבר שישפר את סיכויי הטיפול וההחלמה" הסבירה ד"ר אפרת ברון הרלב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בדיקת הממוגרפיה היא בדיקת דימות מהירה של השד, שמטרתה לגלות ממצאים ממאירים בשלב המוקדם, האם יש שינויים ממאירים התחלתיים בשד, כגון גושים קטנים שאינם ניתנים למישוש. באמצעות הבדיקה ניתן לזהות גידול בשלב מוקדם מאוד, עוד לפני שניתן להרגישו באמצעות בדיקה ידנית. גילוי זה משמעותי לסיכויי ההחלמה. הבדיקה פשוטה והיא אורכת מספר דקות.
"ככל שמגלים את המחלה בשלב מוקדם יותר, כך סיכויי ההחלמה גבוהים יותר. זו בדיקה משמעותית שעשויה לעזור לחיים בריאים. אנחנו מזמינים אתכן לבוא ולהיבדק"  מסכמת ד"ר ברון הרלב.
הזמנה לביצוע בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים נשלחת ללקוחות בדואר. כמו כן, אוכלוסיית היעד יכולה לקבל הפניה מרופא המשפחה.