סרטה של בוגרת אורנים בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בניו-יורק

הסרט מעין ספר זיכרונות משפחתי, בו, היוצרת בוחנת שני צירים שדרכם נוצרת מורשת משפחתית וזיכרון בין דורי. צילום: אלבום משפחתי

הסרט 'הגנה כפולה' של ג'קי בריל רוברטו, בוגרת מכללת אורנים במסלול אמן-מורה-יוצר התקבל לפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בניו יורק.
פרופ' יעל גלעת: "עבודתה של ג'קי נוצרה כמחקר מבוסס יצירה בשנה שעברה וזכיתי להיות המנחה העיונית של עבודתה המצוינת. זו גאווה גדולה."
הסרט 'הגנה כפולה' הוא על ג'קי וילדיה היוצאים למסע בין עבר להווה, היסטוריה וזיכרון, הגירה וטראומה.
זהו מעין ספר זכרונות משפחתי, עדות לכוחו של הצילום לספר סיפור, ודרכו לחזק את עבותות האהבה. ג'קי בוחנת שני צירים שדרכם נוצרת מורשת משפחתית וזיכרון בין דורי.
הציר הצילומי שמקבל ביטוי דרך מכלול היצירה של אמה, סטפניה בריל, שהיגרה מפולין שאחרי מלחמת העולם והפכה צלמת בעלת מוניטין ואחת ממבקרות הצילום המשפיעות בברזיל במחצית השנייה של המאה ה- 20, והמסע המסופר דרך יומנו של האב, קזמיר בריל, מהניצולים המעטים ששרדו את טראומת חיסולו של גטו ורשה, אליו הוא חוזר לראשונה עם נכדיו לאחר 60 שנה.
הסרט הוא ארכיון ויזואלי הנמתח על פני שלושה דורות במארג של המשכיות מפולין לברזיל, ומברזיל לישראל משנות ה 30' של המאה העשרים עד למאה העשרים ואחת. הזיכרון נצרב ממגוון עשיר של  תמונות סטילס, סרטונים, ראיונות ומסמכים היוצרים אינטמיות, חושפים את שכבות הסיפור והזמן. "הגנה כפולה", הוא שם אחד הצילומים שבאוסף סטפניה.
הסרט הופק במסגרת הלימודים לתואר שני במסלול מורה יוצר קולנוע ומידיה במכללת אורנים. בימוי, צילום ועריכה – ג'קי בריל רוברטו, ליווי אמנותי: מיכה לבנה, איתי קן-תור ואוהד אופז.
מוזיקה מקורית: ג'וי שכטר, צלמים נוספים: יעל מנין, דוד רוברטו וליאור רוברטו.

הטריילר לסרט