סקר: רבע מתושבי הצפון לא יוכלו לממן לימודים אקדמיים לילדיהם

נתונים מפתיעים עולים מסקר שנערך לרגל יום הצדק החברתי הבינלאומי שצויין לאחרונה בעולם

כרבע מתושבי אזור הצפון (23%) לא יהיו מסוגלים לממן לימודים אקדמיים לילדיהם. נתון זה עולה מסקר שנערך עבור אייסף-הקרן הבינלאומית לחינוך, לרגל יום הצדק החברתי הבינלאומי שצויין לאחרונה בעולם. זאת, לעומת כמחצית (46%) מתושבי השרון, 36% מתושבי הדרום, 35% מתושבי המרכז ו-26% מהירושלמים אשר השתתפו בסקר. כרבע מהם (25%) סוברים שכסף וקשרים הם המפתח להשגת השכלה גבוהה.
לפי הסקר הארצי, שנערך ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה, כשליש מהישראלים (32%) סוברים כי לא יהיו מסוגלים לממן את הלימודים האקדמיים של ילדיהם.

• 30% סוברים: השגת יכולת תואר אקדמי – כסף וקשרים

כשליש (30%) סוברים שכסף וקשרים הם הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת להשגת תואר אקדמי. נתונים אלה ואחרים עולים מסקר שנערך עבור אייסף-הקרן הבינלאומית לחינוך, לרגל יום הצדק החברתי הבינלאומי המצויין השבוע בעולם..
הסקר אשר בוצע בשבוע השני לחודש פברואר 2016 עבור קרן אייסף העוסקת כ- 40 שנה בצמצום פערים בחינוך ובקידום וליווי של צעירים מצטיינים מהפריפריה באקדמיה, בדק את עמדות הציבור ביחס ליכולת לממן לימודי ילדים וביחס לגורמים המשפיעים על היכולת להגיע לתואר אקדמי. הסקר כלל מדגם מייצג של 410 נשאלים מתוך האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. מהסקר עולה כי 32% בלבד רואים ביכולת ובחוכמה את הגורמים המשפיעים ביותר על השגת תואר אקדמי וכי רק 37% מייחסים חשיבות מרכזית לחריצות ולעבודה קשה כאלה המשפיעים על השגת התואר האקדמי.