צפו: טייס נפצע בהתרסקות מטוס ריסוס סמוך לדברת

הטייס בן 50, שפגע ככל הנראה בקו מתח גבוה – פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז רפואי העמק בעפולה עם חבלות בכל חלקי

למוקד המשטרה הגיע בשעות הבוקר דיווח על התרסקות מטוס ריסוס סמוך להר תבור. בעקבות הדיווח החלו ניידות משטרה לסרוק מיד את האזור. לאחר זמן קצר אותר מטוס הריסוס בשדות חקלאיים- בגב קיבוץ דברת שבעמק יזרעאל. טייס המטוס נפצע באורח בינוני והוא פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז רפואי העמק בעפולה.

שברי המטוס שהתרסק לאחר שפגע בקו מתח גבוה
שברי המטוס שהתרסק לאחר שפגע בקו מתח גבוה

צוותי כיבוי מתחנת יזרעאל וטבריה הגיעו לזירת האירוע עקב החשש ממעורבות חומר ריסוס מסוכן שהיה במיכלים במטוס. בשלב ראשון ביצעו לוחמי האש ניטור במקום בכדי לוודא שאין השלכות מבחינת החומר. צוותי הכיבוי הוסיפו כי לא הייתה בעירה או דליפה בסמוך למטוס וכן שלא היו באירוע לכודים.

כוחות החילוץ בשטח ההתרסקות
כוחות החילוץ בשטח ההתרסקות

בהודעה של דוברות מד"א מרחב גלבוע נכתב: "למד"א נמסר על מטוס ריסוס שפגע בקו מתח גבוה והתרסק בשטח פתוח סמוך לקיבוץ דברת. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לטייס, בן 50, טיפול רפואי ובהמשך פינו אותו לביה"ח העמק במצב בינוני עם חבלות בכל חלקי גופו".

הטייס שנפצע באורח בינוני מפונה משתוך הריסות המטוס
הטייס שנפצע באורח בינוני מפונה משתוך הריסות המטוס

מנהל מרחב גלבוע במד"א יוסי פחימה שהגיע למקום התאונה סיפר: "הגענו למקום עם רכב ארבע על ארבע. בשדה פתוח הבחנו במטוס קל שהתרסק. מחוץ למטוס ישב גבר כבן 50 בהכרה מלאה. הוא סבל מפציעות שונות בגופו. הצוותים שלנו שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לביה"ח כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".