"סיפור משפחתי ושדים"

תערוכה חדשה של היוצרת תרצה אשכנזי ארבל, בגלריה במבואת אולם המופעים ביפעת

בחגיגיות רבה נפתחה תערוכה חדשה, חמישית במספר, בגלריית האמנות במבואת אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל ביפעת. את התערוכה אצרה רונית דיין וישובסקי, במסגרת פרויקט 'אוצר אורח' של מחלקת התרבות במועצה.
התערוכה "סיפור משפחתי ושדים" היא תערוכת יחיד של תרצה אשכנזי ארבל, החיה ויוצרת בתמרת.
"נראה שתרצה מרגישה נוח ביותר בעולם מעורבב עם נשמות העבר ומוצאת בו נחמה. קרוביה נמצאים ופועלים לידה ותופסים בציוריה חלק בלתי נפרד מחיי היום יום", מספרת אוצרת התערוכה רונית דיין וישובסקי.
בשילוב של הדפסת צילום ובצעי שמן, תרצה מציירת סצנות על קנבס. ההדפסות מתערבבות בציור ומשתלבות לסצנות משפחתיות דמיוניות מחזיונות של סיפורים משפחתיים, בהם היא מערבת דמויות מההווה ומהעבר המשפחתי- חיים ומתים כאחד. ההתרחשויות הן תיעוד של התפתחות המשפחה לדורותיה- ילדיה, בעלה, הוריה, בני משפחה נוספים ואורחים אחרים שבונים את נפשה.
תרצה מרגישה נוח בעולם מעורבב עם נשמות העבר ומוצאת בו נחמה. היא עצמה תמיד מופיעה בציורים, כמוטיב חוזר, כציירת ומתעדת, זוכרת ומשמרת.
אביה הגיע מרוסיה ואמה מפולין, לכן הנוף המגבה את הסיפורים המשפחתיים הוא דווקא הנוף האירופאי ולא הישראלי. מבחינתה, זה הנוף הפסטורלי. אך הפסטורליה של תרצה, תמיד מאוימת. מעין עננה אפורה בדמות ציפורי טרף, שניתן למצוא בציוריה. בקובץ הציורים הנוכחי ניכר באופטימיות ואהבה רבה לסביבתה ומשפחתה.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ברך במעמד המרגש ואמר: "נמשיך לעודד יצירה מקומית ולטפח אותה. ברכות לפתיחת התערוכה ותודה לכל העושים במלאכה. בשעה טובה, כן ירבו".