"סיפורי חיים"

סטודנטים כותבים ומתעדים את סיפור חייהם של ותיקי העמק: "המפגש בין הוותיקים, שעוברים תקופה מורכבת של ריחוק חברתי, לבין הצעירים, מפיח רוח של תקווה, עניין והתחדשות, לשני הצדדים"

בטקס חגיגי שהתקיים השנה בזום, בשל מגבלות התקופה, הוענק לוותיקי העמק התוצר הסופי של שנת מפגשים בינם לבין סטודנטים בפרויקט מנהיגות צעירה – תיעוד סיפור חייהם המופלא.
פרויקט 'סיפורי חיים', הוא פרויקט ייחודי, בהובלת מחלקת הצעירים במועצה ובמסגרת שיתוף פעולה עם מפעל הפיס למלגות סטודנטים ועמותת ותיקי עמק יזרעאל, המתקיים זה מספר שנים.
הסטודנטים, בני העמק, נפגשים עם הוותיקים בביתם, במשך כל שנת הלימודים, מלווים על ידי ביבלותרפיסטית, לכתיבת סיפור חייהם.
השנה, נערך הטקס המרגש בזום, לציון סיום הפרויקט. כל אחד מהסטודנטים הגיע לביתו של הוותיק עמו נפגש במהלך השנה, ויחד עלו כולם ובני משפחותיהם, למפגש המקוון.
"המפגש בין הוותיקים, שעוברים תקופה מורכבת של ריחוק חברתי, לבין הצעירים, מפיח רוח של תקווה, עניין והתחדשות, לשני הצדדים", אמר ראש המועצה אייל בצר, במהלך הטקס החגיגי, "לראות ולשמוע אתכם, ותיקים וסטודנטים, זה מרגש, במיוחד בתקופה זו של ריחוק חברתי. חשוב שסיפוריהם של ותיקי העמק ימשיכו הלאה ויסופרו על ידי הדור הצעיר. מעבר לקשר החם ולשימור הזיכרון האישי, סיפורם הוא גם סיפורו ההיסטורי של העמק. אנחנו גאים ומוקירים את הפרויקט החשוב הזה."

'סיפורי חיים': תיעוד  סיפור חייהם של ותיקי העמק על ידי סטודנטים
'סיפורי חיים': תיעוד סיפור חייהם של ותיקי העמק על ידי סטודנטים

במהלך הטקס המקוון סיפרה מירב דודאי, ביבליותרפיסטית במקצועה, על התהליך שעברו הסטודנטים במהלך השנה וכן הזמינה את הוותיקים והסטודנטים לספר מחוויותיהם המשותפות. "הסטודנטים עמלו על הפיכת תכני המפגשים, ליצירת 'סיפור חיים'. זו עבודה קשה שמצריכה הקשבה, תמלול, הקלדה, ארגון, איחוד סיפורים ושברי זיכרונות. חיי הוותיקים נשזרו השנה עם חיי הסטודנטים, והחוויה הזו הולידה עשרה סיפורי חיים שרובם נטועים עמוק בעמק שלנו, וכולם מאפשרים מסע לזמנים אחרים בעולם ובהוויה הארץ-ישראלית".
תמר אלמוג, בתה של שושנה ברנובסקי, שהשתתפה בפרויקט סיפרה: "זה פרויקט מקסים וחשוב. תודה למור אסף וייסברוט, שלא ויתרה על המפגשים והייתה יצירתית גם בשנה המאתגרת הזו! יחד עם אמא שלנו, היא הצליחה לאסוף את סיפור חיים שלם לכדי ספר אחד שילווה אותנו ואת הדורות הבאים."
"רצינו שייווצר פה דיאלוג אמתי בין עבר, הווה ועתיד." סיפרו נוקי בן שושן מנכ"ל עמותת ותיקי העמק ותמי אידלשטיין מנהלת התרבות והפנאי בעמותה, "כל אחד הטביע את חותמו ביצירה משותפת המעלה את סיפור חייו תוך הבנה כי היסטוריה אינה כתובה בספרים, היא כתובה באנשים."

 

 

 

 

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|