"סיפורי חיים"- סטודנטים כותבים את סיפור חייהם של ותיקי עמק יזרעאל

בטקס חגיגי הוענק לוותיקי העמק התוצר הסופי של שנת מפגשים בינם לבין סטודנטים במסגרת מלגת מעורבות חברתית- תיעוד סיפור חייהם המופלא

פרויקט 'סיפורי חיים', הוא פרויקט ייחודי, בהובלת מחלקת הצעירים במועצה, עמותת ותיקי עמק יזרעאל ומפעל הפיס למלגות סטודנטים, המתקיים זה מספר שנים.
הסטודנטים, בני העמק, נפגשים עם הוותיקים בביתם, במשך כל שנת הלימודים, מלווים על ידי ביבליותרפיסטית, לכתיבת סיפור חייהם. השנה, נערך הטקס המרגש במדשאת בית המועצה, תחת הנחיות הקורונה, לציון סיום הפרויקט.
"המפגש בין הוותיקים, שעברו תקופה מורכבת בצל המגיפה של ריחוק חברתי, לבין הצעירים, מפיח רוח של תקווה, עניין והתחדשות, לשני הצדדים", אמר ראש המועצה אייל בצר, במהלך הטקס החגיגי, "לראות ולשמוע אתכם, ותיקים וסטודנטים, זה מרגש תמיד, ובמיוחד בעת הזו. חשוב שסיפוריהם של ותיקי העמק ימשיכו הלאה ויסופרו על ידי הדור הצעיר. מעבר לקשר החם ולשימור הזיכרון האישי, סיפורם הוא גם סיפורו ההיסטורי של העמק. אנחנו גאים ומוקירים את הפרויקט החשוב הזה".

סטודנטית שהשתתפה בפרוייקט וותיקה מהעמק שאת סיפור חייה כתבה
סטודנטית שהשתתפה בפרייקט וותיקה מהעמק שאת סיפור חייה כתבה

במהלך הטקס סיפרה מירב דודאי, ביבליותרפיסטית שליוותה את הסטודנטים בכתיבת סיפורי החיים, על התהליך שעברו הסטודנטים במהלך השנה וכן הזמינה את הוותיקים והסטודנטים לספר מחוויותיהם המשותפות. "הסטודנטים עמלו על הפיכת תכני המפגשים, ליצירת 'סיפור חיים'. זו עבודה קשה שמצריכה הקשבה, תמלול, הקלדה, ארגון, איחוד סיפורים ושברי זיכרונות. חיי הוותיקים נשזרו השנה עם חיי הסטודנטים, והחוויה הזו הולידה עשרה סיפורי חיים שרובם נטועים עמוק בעמק שלנו, וכולם מאפשרים מסע לזמנים אחרים בעולם ובהוויה הארץ-ישראלית".
"רצינו שייווצר פה דיאלוג אמתי בין עבר, הווה ועתיד." סיפרו נוקי בן שושן מנכ"ל עמותת ותיקי העמק ותמי אידלשטיין מנהלת התרבות והפנאי בעמותה, "כל אחד הטביע את חותמו ביצירה משותפת המעלה את סיפור חייו תוך הבנה כי היסטוריה אינה כתובה בספרים, היא כתובה באנשים".
מעוז בראון בנה של רותי בראון מנהלל, שלקחה חלק בפרויקט, אמר: "זוהי מתנת חיים שלא תסולא בפז עבור אמא שלי ועבורנו, בני המשפחה".

"סיפורי חיים"- סטודנטים כותבים את סיפור חייהם של ותיקי עמק יזרעאל. צילום צ'יז צילום
ראש המוא"ז אייל בצר וזאב גבעולי עם הסטודנטית שתיעדה את סיפור חייו

נטלי פאר, מנהלת החינוך החברתי והמלגות במועצה סיכמה: "המועצה רואה חשיבות רבה בשילובם של סטודנטים במלגות מעורבות חברתית, שמהוות הזדמנות לכל אחד ואחת – לתרום, אך לא פחות מכך- לקבל. בעידוד ראש המועצה, אנו פועלים להרחבת האפשרויות לקבלת מלגות במגוון תחומים, במטרה לאפשר לסטודנטים בני העמק, הלומדים ברחבי הארץ, לעשות משהו בעל משמעות, לצד ההזדמנות לקבלת מלגה."

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|