איך אומרים "עפולה" בסינית?'

משלחת סינית בכירה ביקרה היום בבירת העמק בכדי לקדם פרוייקטים משותפים עם העיר עפולה. על הפרק: הקמת מבנה בפארק לתעשיות עתירות ידע שיכלול מעבדות ושירותים למחקר ופיתוח, חתימה על מזכר הבנות והכרזה על הסכם ברית ערים תאומות עם העיר "ז'אוטונג". "לא מדובר במקרה הזה בביקור נימוסין, אלא בביקור שיביא לתוצאות מעשיות לעיר כבר בעתיד הקרוב", אומרים באופטימיות מובילי הפרויקט

הסינים באים: ביום ראשון השבוע הגיעה לעפולה, לביקור במרכז היזמות החדש, משלחת סינית רמת דרג – בת כשלושים משתתפים. במשלחת שנחתה בישראל היישר ממחוז יונאן הגדול בסין, נכח גם ראש העיר "ז'אוטונג".
בין חברי המשלחת יזמים מתחום החקלאות, המזון והפארמה והם הציגו את מיזמיהם בתחום עיסוקם, בפני הנהלת העיר עפולה. את פני המשלחת קיבלו בכניסה לקאנטרי בעיר, בו ממוקם המרכז לחדשנות, דגלי סין שהתנוססו בגאון.
בראשית האירוע נערך טקס קבלת פנים בו נשאו דברים נציגי המשלחת הבכירים וכן ראש עיריית עפולה יצחק מירון. לאחר סקירה ראשונה של העיר והתפתחותה בשנים האחרונות, וכן היותה בירת העמק, הציג מירון בפני המשלחת את החשיבות הרבה שהוא מוצא לשיתופי הפעולה שנרקמים בין הצדדים וכן את התהליך המאתגר שמתבצע בעפולה – במטרה לקדם את התעשיות עתירות הידע.

נציגת המשלחת נואמת במפגש
נציגה בכירה במשלחת נואמת במפגש

את דבריו נשא מירון באנגלית רהוטה, כשבהמשך תורגמו דבריו לשפה הסינית. בתום דבריו נשאו דברים גם מספר נציגים מהמשלחת הסינית.
במהלך הביקור עומדים על הפרק מלבד שיתופי הפעולה גם חתימה על הסכם ברית ערים תאומות בין עיריית עפולה והעיר ז'אוטונג במחוז יונאן.


הכוונה היא להקים מרכז מחקר ומעבדות בתחומים שונים וביניהם: רפואה, חקלאות ומזון. החיבור הראשוני נוצר כבר בביקור הקודם של הנציגים הסינים שזיהו את הפוטנציאל הגלום בעיר עפולה ואת התפתחותה המואצת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במסגרת השיחות בין נציגי המשלחת לנציגות העיר עפולה עלתה על הפרק סוגיית הקמת מבנה בפארק לתעשיות עתירות ידע שיכלול מעבדות ושירותים למחקר ופיתוח. הפארק אמור להיבנות באזור 2C, בסמיכות לרובע יזרעאל. בפרויקט זה צפויים לקחת הסינים חלק משמעותי. כמו כן ייחתם בין הצדדים מזכר הבנות בנוגע לשלל נושאים ומיזמים. מלבד השיחות ביקרו נציגי המשלחת במרכז הרפואי העמק בעפולה ובאתרים נוספים בעיר.

• "נרקם פה שיתוף פעולה חשוב וייחודי לעיר עפולה"

יואל ביאלה, תושב היישוב הקהילתי אחוזת ברק שבעמק יזרעאל, שמלווה את הפרויקט ומשמש כיועץ העסקי של ראש העיר יצחק מירון בשנתיים וחצי האחרונות הוסיף פרטים על החיבור עם הסינים ואמר: "נרקם פה שיתוף פעולה חשוב וייחודי לעיר עפולה. בין חברי המשלחת נציגי בכירים ממחוז יונאן שחשוב מאוד בסין. חלקם עוסקים בהשקעות ובפרויקטים של מגוון טכנולוגיות מתקדמות.

חברי המשלחת הסינית במפגש
חברי המשלחת הסינית במפגש

הכוונה היא להקים מרכז מחקר ומעבדות בתחומים שונים וביניהם: רפואה, חקלאות ומזון. החיבור הראשוני נוצר כבר בביקור הקודם של הנציגים הסינים שזיהו את הפוטנציאל הגלום בעיר עפולה ואת התפתחותה המואצת.
מכאן התקדמנו לעבר שיתופי הפעולה שעל הפרק. היעד האסטרטגי הסופי הוא להקים פארק לתעשיות ידע ויצירת מקורות תעסוקה נוספים לעיר. החיבור עם נציגי המשלחת הוא חלק משמעותי בפאזל הזה. אני רוצה להדגיש שמדובר במשלחת עם נציגות בכירה שהגיעה לעיר, ממחוז חשוב. לא מדובר במקרה הזה בביקור נימוסין, אלא בביקור שאני מקווה שיביא לתוצאות מעשיות לעיר כבר בעתיד הקרוב".

הדגלים הסינים התנוססו ברחבי עפולה
הדגלים הסינים התנוססו ברחבי עפולה