סיור "שכונה": דודו כהן מהאח הגדול יספר לכם על שיכון עובדים

בשבוע הבא ייצאו לדרך בניו יורק, מלבורן, תל אביב ובכל העולם צועדים שייקחו חלק בסדרת הסיורים המרתקת "הליכות ג'ין", על שמה של ג'יין ג'ייקובס – מי שהייתה חוקרת תכנון ערים ידועה. השנה ייערכו לראשונה גם 10 הליכות חד פעמיות, מקוריות ובאתרים מעוררי השראה בעפולה. אז לכו על זה

"הליכות ג'יין" היא כינוי לסדרת סיורים רגליים מודרכים הנערכים בערים שונות ברחבי העולם. הסיורים נקראים על שם ג'יין ג'ייקובס מי שהייתה חוקרת תכנון ערים ידועה, והם נערכים מדי שנה בשבוע הראשון של חודש מאי לציון יום הולדתה. השנה, לראשונה, תיערך סדרה של 10 הליכות מרתקות בסוף השבוע הראשון של מאי גם בעפולה- (בחמישי, שישי ושבת בשבוע הבא). ההליכות "ייצאו לדרך" בכל רחבי העיר ושכונותיה – כשלאורך הסיורים יסופרו סיפורים מעניינים מן ההיסטוריה של העיר, תושביה ומוסדותיה. ההשתתפות בהליכות היא לא ללא תשלום ופתוחה לכולם עם דגש לקהלי יעד מיוחדים כגון: משפחות, מיטיבי לכת, ורוכבי אופניים.

• מרחב עירוני מרתק

הליכות ג'יין בעפולה תכלול סדרת סיורים מקוריים בהובלת גברים ונשים, שאוהבים את העיר- תושבים בעיר שהם פעילי ציבור ועובדים במגזר הציבורי ומסיימים שנתיים של לימודי מנהיגות בתכנית מנדל בעפולה.

מנהל מרכז צעירים בעפולה איתי אליהו יוביל את הסיור בשיכון עובדים
מנהל מרכז צעירים בעפולה איתי אליהו יוביל את הסיור בשיכון עובדים

העמיתים מגיעים מקהילותיה השונות של העיר ומטרתם להמשיך ולהתפתח ולתרום לפיתוח העיר ומוסדותיה. מדובר בדתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים, עולים וותיקים.
הסיורים הם מקוריים, חד פעמיים ונערכים בהשראת ג'יין ג'ייקובס ולזכרה. ג'ייקובס הייתה עיתונאית וחוקרת אורבנית. כתיבתה מציגה את המרחב העירוני כמרתק, מלא חיים ומזמין הליכה רגלית סקרנית וחוקרת.הליכות ג'יין נערכות זו שנה שביעית בישראל וכאמור בפעם הראשונה בעפולה. באותו מועד משתתפים מאות אלפי אנשים נוספים בהליכות מעין אלה בערים רבות ברחבי העולם. בין אלה: ניו יורק, סן פרנסיסקו, ונקובר, מלבורן ועוד.
ההליכות מציעות מבט חדש על המרחב העירוני ועל חוויות החיים בעיר באמצעות פעולת הליכה משותפת בה מתרחשים שיתוף ידע ודיון פתוח. במהלך הדרך, המשתתפים מוזמנים לקחת חלק במפגשים עם אורחים שיציגו דברים בתחנות שבדרך וזאת כדי ליצור הליכה מקורית ויצירתית בעיר, ולהבין את המרחב שבו חיים מזוויות קצת אחרות. למעשה, ההליכה תספר את סיפורה של העיר כפי שאינו נכתב בדרך כלל בספרי ההיסטוריה.

•  "חוזרים לשכונה"

שיכון עובדים.  במהלך הסיור מתוכננת פגישה עם דודו כהן יוצא האח הגדול שחזר לשכונה

ביום חמישי הקרוב לדוגמא יובילו איתי אליהו, מנהל מרכז הצעירים בעיר וירדן מוקריה, מנהלת תחום מנהיגות בעיריית עפולה הליכה של שעתיים בשיכון עובדים תחת הכותרת "חוזרים לשכונה". בסיור יכירו ההולכים את סיפורה של עפולה דרך ההיסטוריה של ההתיישבות בעיר, בדגש על השיכונים שהוקמו כחלק ממדיניות ממשלתית בשנות ה- 50
וה- 60 של המאה הקודמת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ההולכים צפויים לפגוש את דודו כהן מ"האח הגדול" אשר בחר לחזור לשכונה ולשמוע את סיפורו האישי.
כמו כן צפוי מפגש עם דניאל בן, מנהל מרכזים קהילתיים ממנו ישמעו האורחים על פרויקט חידוש מגרש הכדורגל בשכונה. הסיור מעניק מבט בוגר על חוויות הילדות בשיכונים.
עוד בסיורי ההליכות: ההיסטוריה של הקולנוע בעפולה, אמנים נסתרים מן העין בעפולה, דרכה של קהילת יוצאי אתיופיה בעפולה, מבטים על ילדות בעפולה, עסקים משפחתיים בעפולה, מערכות חינוך מתחדשות בעפולה, השינויים הדמוגראפיים בעפולה, הציפיות מן העיר המתפתחת במהירות והתסריטים האפשריים להתפתחותה. ההליכות ייערכו בעיר התחתית, ברובע יזרעאל, בגבעת המורה ובעפולה עילית.
מארגני ההליכות בעפולה, מצפים למאות משתתפים בהליכות. כל ההליכות יצולמו לסרטים שייערכו ויוצגו באתרי העיר והעירייה.

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|