סטודנטית ב'אורנים' הקימה תא גאה במכללה

"ברגע שאני מוגדרת אזרחית סוג ב', גם היחס אליי תמיד יהיה מסוג ב'. מבחינתי, אין מקום למסכנות ורחמים עצמיים בתוך ההבנה הזאת, ומכאן צמח התא הגאה", אומרת רלי אלון כהן, שעומדת מאחורי היוזמה

 

בערב מותה של שירה בנקי ז"ל, שנדקרה למוות בעת מצעד הגאווה בירושלים, החליטה רלי אלון כהן, סטודנטית במכללת אורנים, בקרוב מורה, להקים תא של הקהילה במכללה לחינוך.
רלי, סטודנטית שנה שלישית בחוג לחינוך מיוחד וחינוך בלתי פורמלי סיפרה השבוע: "עד לאותו רגע לא הבנתי באמת את משמעות המילה 'קהילה', ובטח שלא הבנתי את הצורך בה.


בתור אישה ביסקסואלית, שלא חוותה הומופביה מימיה, לא הצלחתי להבין למה הקהילה הגאה עוד מתעקשת להבדיל את עצמה ולשייך את עצמה לקהילה נפרדת."


 

לאחר המוות של שירה קיבל המושג קהילה משמעות אחרת עבור אלון. "ראיתי כמה אני לא מייצגת את הכלל, כמה הומופוביה קיימת על מגוון צורותיה – גלויה, סמויה ובעיקר מרחפת בחלל שמחוץ לבועה העוטפת שבתוכה אני חיה.


הבנתי שהצורך בקהילה עוד קיים והוא יהיה קיים כל עוד הממשלה שלי ומערכת החינוך שלי לא באמת מכירות בי. חוסר ההכרה הוא זה שהופך את הדם שלי ושל שאר הלהט"בים בישראל, למותר."


ורלי ממשיכה: "ברגע שאני מוגדרת אזרחית סוג ב', גם היחס אליי תמיד יהיה מסוג ב'. מבחינתי, אין מקום למסכנות ורחמים עצמיים בתוך ההבנה הזאת, ומכאן צמח התא הגאה." רלי מתכוונת לייצר קהילה אחרת, קהילה של להט"בים וסטרייטים, שרואים את המצב ומבינים שנחוץ שינוי. מתוך הראייה הזאת כבר הצטרפה לתא מנחה נוספת, המגדירה את עצמה אישה סטרייטית, שהחליטה להראות שאפשר לראות את עצמך חלק מקהילה מסוימת, גם אם אתה לא נושא עליך בהכרח את הסממנים של אותה קהילה.
רלי, שהיא כאמור פרח הוראה: "בתור סטודנטים לחינוך, המילה 'שינוי' צריכה להיות חרוטה לנו על המצח, אני קוראת לכל מי שרואה את מקצוע החינוך כפלטפורמה לאותו שינוי, לבוא ולקחת חלק בשיח חינוכי להט"בי ועשייה מרגשת ומשמעותית. התא הגאה פתוח לכולם."