סופ״ש של גשמי ברכה בעמק, מהול בשתי טרגדיות עצובות

החקלאים חייכו, אנשי רשות המים חיככו ידיים בהנאה לנוכח התמלאות הכנרת, המאגרים והנחלים, אבל לשתי משפחות מהצפון היה זה סופ״ש טראגי

כפי שהחזאים צפו, היה זה סוף שבוע רווי במשקעים, בעיקר ביום חמישי ושישי. מפלס הכנרת עלה במספר סנטימטרים, מאגרי המים התמלאו, הנחלים שצפו ובעמק יזרעאל נרשמו כמויות הגשם הגבוהות בישראל, מה שהוביל לחיוכים בקרב החקלאים שחיכו מזה תקופה ארוכה למערכת גדושה בממטרים.

נחל תבור גועש. צילום אמין זיאדאת
נחל תבור גועש. צילום אמין זיאדאת

אבל מזג האוויר הסוער והגשום הביא עמו גם שלושה אירועים קשים, ששנים מהם הסתיימו בטרגדיות גדולות.
זה התחיל ביום שישי בבוקר, בכניסה למושב ניר יפה שבחבל התענך, כששתי משאיות התנגשו ושלושה אנשים נפצעו בתאונה, אחד מהם באורח קשה.

תאונה בצומת ניר יפה
תאונה בצומת ניר יפה

כמה שעות אחרי רוכב טרקטורון מעפולה מצא את מותו באורח טראגי לאחר שהתהפך ביחד עם חברו מהכלי באזור מושב בלפוריה. החבר ניצל אך הרוכב הנוסף לא שרד ומאוחר יותר נאלצו חובשי מד״א גלבוע לקבוע את מותו. הידיעה על מותו הכתבה גלים בעיר, כשחבריו ובני משפחתו התקשו לעכל את האובדן וסיפרו על אדם אהוב, מוערך ואיש משפחה למופת.

כוחות החילוץ מחלצים את הטרקטורון
כוחות החילוץ מחלצים את הטרקטורון

שעתיים אחרי, שוב בנחל ציפורי בעמק יזרעאל מצא רוכב טרקטורון נוסף את מותו בטרגדיה נוספת. כמו במקרה המוקדם יותר, גם במקרה זה רכבו על הטרקטורון שניים ורק אחד ניצל.
הרוכבים התהפכו במעבר מים זורמים בנחל ציפורי ליד כעביה.
אחד הרוכבים הצליח כאמור לחלץ את עצמו ורוכב שני הוגדר כנעדר. כוחות גדולים של לוחמי האש מתחנה אזורית נצרת בפיקודו של מת"ח נצרת טפסר עמוס סבאג החלו בחיפוש אחר הנעדר בתנאי שטח קשים, אך בסופו של דבר מצאו אותו ללא רוח חיים. מדובר באדם בשנות השלושים לחייו מהכפר טמרה.

נחלים גועשים בעמק: