סוף שבוע קטלני בכינרת: ילדה כבת ארבע וגבר כבן 30 טבעו בחופי האגם

הילדה טבעה בחוף לא מוכרז(ללא עמדת מציל) בחוף רותם – שיזף, הגבר טבע בחוף רון, לאחר שהצטלם על המסלעה, מעד ונפל אל המים, נמשה ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותו. צילום: דוברות המשטרה

עונת הרחצה בכינרת בשיאה ועמה הסכנות הגדולות לטביעה והטרגדיות העצובות שבעקבותן. ביום שישי טבעה ילדה בת ארבע בחוף רותם – שיזף שהינו חוף לא מוכרז- ללא עמדת מציל. הוריה של הילדה שנפשו בחוף, הבחינו בהיעלמותה ופתחו בחיפושים, בסופם איתרו אותה בתוך האגם, משו אותה מהמים במצב קשה. צוות הרפואי שהוזעק למקום ביצע בילדה פעולות החייאה והיא פונתה במסוק לבית החולים זיו בצפת, ומאוחר יותר היא נפטרה.

• הצטלם על מסלעה במים ומעד אל מותו

אתמול בשבת, התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על על גבר בשנות ה-30 לחייו שטובע בכנרת בחוף רון. שוטרי השיטור הימי הוזנקו למקום איתרו את הגבר במרחק של כ 2 מטר מהחוף, אחד השוטרים קפץ מהסירה צלל ומשה אותו החוצה אל החוף.
הצוות הרפואי שהוזעק  למקום ביצעו בו פעולות החייאה אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו במקום.
מחקירה ראשונית של מקרה הטביעה עלה כי שני תושבי שכם השוהים בישראל כדין, הצטלמו על מסלעה בחוף רון, כאשר אחד מהם מעד ונפל למים וכאמור נמשה מאוחר יותר ללא רוח חיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעקבות מקרי טביעה אלה משטרת ישראל ביקשה להזכיר לציבור הנופשים בכינרת מספר כללי בטיחות הכרחיים באזור חופי הכינרת: יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה. אין להשאיר תינוקות, ילדים וצעירים ללא השגחה ליד כל מקור של מים, רוב הטביעות מתרחשות בשקט ובמהירות בנתק הקצר שבו אין השגחה. במידה  ונכנסים לכנרת או לכל מקור מים אחר, רצוי להשאיר מישהו על החוף שיוכל להזעיק באופן מידי את כוחות המשטרה במידה של היסחפות או כל מצוקה אחרת. ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בליווי אדם נוסף. אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות. אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות

עקב המצב הביטחוני: בוטלה צעדת הגלבוע ה-55

|

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|