סוף למאבקים בגלבוע: כל פעילות הכדורגל של הילדים והנוער יתנהל תחת המועצה

חולים על כדורגל: כל פעילות הכדורגל עבור הילדים והנוער בגלבוע- תנוהל תחת מטריה אחת של מוא"ז הגלבוע. כאשר על הניהול המקצועי יופקדו זכי הרוניאן, יובל שטרית ואוהד אפרים

בתום סדרת פגישות ותיאומים, קיבלה על עצמה עמותת "אסי גלבוע", את הצעת ראש המועצה, עובד נור, לפיה כל פעילות הכדורגל לילדים ובני הנוער בגלבוע, תנוהל תחת קורות הגג של המועצה, כאשר על הניהול המקצועי יופקד זכי הרוניאן, בשיתוף המאמן יובל שטרית, ואוהד אפרים, יו"ר עמותת אסי גלבוע.
סיכום זה מבטא את החלטת מוא"ז הגלבוע, להמשיך בניהול פעילות הכדורגל עבור ילדי הגלבוע, בעוד קבוצות בוגרות, כמו "הפועל אסי גלבוע", ינוהלו עצמאית וללא תמיכת המועצה. ההחלטה מהבוקר שמה סוף לאי הבהירות בהתייחס לפעילות הכדורגל בקרב ילדים ובני הנוער בגלבוע.
ברקע הסיכום היום, עומדת החלטת המועצה לפיה היא חדלה מלתמוך בקבוצות בוגרות תחרותיות. החלטה הנובעת מרעיון עקרוני לפיו רשות מוניציפאלית (בדגש על רשות בפריפריה), לא צריכה להתמודד עם עול כלכלי של החזקת קבוצות תחרותיות בליגות המקצועיות, אלא להפנות משאבים (גם אם הם רבים) לטובת השירות לציבור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"יש לנו בגלבוע תשתית מצוינת של כדורגל הנובעת מפעילות ארוכת שנים וענפה של עובדים מקצועיים ומסורים שעושים עבודה אדירה, ובראשם זכי הורניאן", אומר עובד נור, ראש המועצה. "ריכוז כל הכוחות בגלבוע הפועלים בתחום הכדורגל תחת מטריה אחת של המועצה, בהתמקצעות ובהתמקדות בגיל הילדים והנוער- יובילו בטבעיות את הכדורגל בגלבוע לפסגות חדשות".
כעת, ולאחר חתימה על ההבנות יפתח עבור כל ילדי הגלבוע- ביה"ס החדש לכדורגל בשיתוף מקצועי עם מכבי חיפה, מקבוצות הפאר בליגת העל בכדורגל.
כזכור לפני שבוע דיווחה המועצה על הצטרפותו של המאמן המוערך, דקל עיני (מולדת), אשר יאמן במסגרת בית הספר לכדורגל גלבוע-מכבי חיפה, שיהווה בית לילדי הגלבוע, ויעניק את יסודות הספורט הפופולארי. ההתקשרות עם מכבי חיפה, כוללת איתור שחקנים מהגלבוע לטובת קבוצת הליגה של מכבי חיפה, מנוי במחיר מוזל, וביגוד מקצועי של המועדון לילדי הגלבוע.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במקביל לבית הספר, יימשך כאמור שיתוף הפעולה עם עמותת "אסי גלבוע", תחת ניהולו המקצועי של זכי הרוניאן, אשר יתבטא בפעילות הקבוצות התחרותיות בגילאים הצעירים. כך, ימשיכו להתאמן ולהתחרות ילדי הגלבוע בקבוצות אסי גלבוע, במסגרות ליגות ההתאחדות. הסיכום שהושג היום מבטל כל פרסום אחר שיצא בחודש האחרון, ומחזיר את המצב לפיו כל פעילות הכדורגל בגילאים הצעירים, מבוצעת תחת ניהול המועצה בלבד.
פעילות הכדורגל בגלבוע תתכתב היטב עם החזון החינוכי של המועצה להפיכת בתיה"ס בגלבוע, הפועלים בלב הישובים, לעוגן קהילתי. בכל המקומות בהם מקימה או משדרגת המועצה מגרשים ומתקנים, הם נועדו מראש לשרת הן את החינוך הפורמלי (בשעות היום), והן הקהילה הקרובה בשעות אחה"צ. כך גם תתקיים פעילות כדורגל, במגרשים הקיימים ביעל, במגרש האתלטיקה החדש, במגרש בביה"ס עמק-יפה (דשא סינטטי), במגרש בגן-נר (מיני פיץ'), ובהמשך במגרשים החדשים הנבנים בחבר, ובכפרים טמרה וטייבה.
עובד נור: "המועצה מובילה בימים אלה הכשרת מגרשי כדורגל נוספים ביישובים, כדי להפוך את הפעילות לנגישה יותר. כמי שרואים לעצמם שליחות בפעילותנו, אנו שבעי רצון מהסיכום שהושג עם כל גורמי הכדורגל בגלבוע ומהחיבור שנוצר עם מועדון פאר כמכבי חיפה, אשר מסייע למועצה לקדם את מפעלי הספורט, כפעילות חשובה ובעלת ערך ומשמעות לילדינו ולתושבינו", סיכם נור.