סוף טוב: מבצע ההצלה של הבז הסתיים בהצלחה

אופיר בן חמו מעמותת "בית שאן אוהבת חיות" סייע לחילוץ בז נדיר שנפגע בכנף שמאל

בז מצוי פצוע, שנמצא באזור התעשייה המזרחי בבית שאן, בסמיכות לאצטדיון הכדורגל בעיר, חולץ והועבר לטיפול רפואי, על ידי אופיר בן חמו, תושב העיר, שמוביל את עמותת "בית שאן אוהבת חיות".

הבז הפצוע נמצא בשעות הצהריים של יום חמישי שעבר על ידי תושב העיר, שמיהר ליידע את בן חמו ולהעביר לו את הטיפול בו. בשנים האחרונות כבר סייע בן חמו לחלץ ולטפל במספר עופות דורסים פצועים. בשלב ראשון הוא יצר קשר עם פקח של רשות הטבע והגנים ולמחרת הבז כבר היה בדרכו לבית החולים הווטרינרי ברמת גן, להמשך טיפול רפואי.

"התושב שיצר איתי קשר, יודע שאנו עושים הכול עבור אותן חיות פצועות", סיפר בן חמו, "הוא הבחין בבז הפצוע ויצר עימי קשר. מיד שראיתי את הבז הבנתי שהוא לא יכול לעוף בשל פציעה כזו או אחרת. יצרתי קשר עם פקח רשות הטבע והגנים ובהמשך העברתי לו את הבז. התברר כי הוא נפגע בכנף ימין, פגיעה שמנעה ממנו לפרוש כנפיים ולעוף. הפקח אמר לי שמדובר בעוף דורס מהיר ביותר, ושאם לא הייתה לו פציעה משמעותית, לא היה סיכוי לתפוס אותו. אחת ההערכות היא שהוא נפגע מעמוד חשמל בדרך כזו או אחרת. הייתה לו כוויה בכנף ואף זיהינו במקום רימות. לשמחתי הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי מתאים ומקצועי בבית החולים הווטרינרי ברמת גן, כמו שעשינו בעבר במקרים דומים".

בן חמו הוסיף כי הוא מקווה שלאחר שהבז יקבל טיפול הוא יעבור לפינת החי בקיבוץ עין חרוד, ובהמשך ישוחרר לטבע.